Informatique computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Beste helpmij,

Ik ben op zoek naar een computer die ik vooral gebruik voor studiedoeleinden en gamen. Ik heb nu een Informatique inMedia PC gezien van 999 euro. Deze heeft:

- Intel Core 2 Duo E6750 (volgens de aanbieding is deze processor 2,4 ghz, maar volgens een computerblad heeft deze 2,67 ghz, wat is het nou??)
- Asus P5k-V iG33
- Samsung 223BW 22" WideTFT scherm
- Intel GMA 3000 256mb videokaart
- 2 gb DDR2 geheugen

Mijn vraag is...is dit wat?? Ik heb nog nooit van dit merk gehoord en ik vraag me af of jullie hier goede verhalen etc. over hebben gehoord. Graag jullie reactie,

alvast bedankt

Higuain

oh ja..en een harddisk van 320 gb, maar dat is voor mij wel voldoende.

Die 256Mb van de videokaart is systeemgeheugen [shared] dat wordt dus van die 2 Gig "afgesnoept" .... over het algemeen is de performance van dit type videokaart [de soort die geen eigen geheugen heeft maar systeemgeheugen gebruikt] minder dan van kaarten met geintegreerd eigen geheugen [vaak het snellere DDR3] mede omdat alle info over de bus moet lopen...

Die 256Mb van de videokaart is systeemgeheugen [shared] dat wordt dus van die 2 Gig "afgesnoept" .... over het algemeen is de performance van dit type videokaart [de soort die geen eigen geheugen heeft maar systeemgeheugen gebruikt] minder dan van kaarten met geintegreerd eigen geheugen [vaak het snellere DDR3] mede omdat alle info over de bus moet lopen...

ok bedankt, ik heb toevallig nog een Nvidia 7600GT met 256 MB liggen...dan kan ik die omwisselen.
Maar is de computer op zich goed?? En Informatique...is dat merk uberhaupt wat?

Informatique is geen "merk" .... hoogstens een soort "huismerk" .... daar hoeft niets mis mee te zijn! Belangrijk is de kwaliteit van de gebruikte onderdelen te beoordelen... Met Asus moederboarden kan weinig mis gaan, de voeding is belangrijk [geen idee welke in deze kast zit], de cpu komt van intel... enz.

ok, bedankt!

als jullie nog alternatieven hebben voor rond de 1000 euro hoor ik dat graag!

1000 Euro! Daar zeg je me wat :eek:
Mijn pc: 800 euro; 850 als je in elkaar laat zetten (incl. verzendkosten).

3GHz Dual Core, AMD Athlon X2 6000+
512MB Videokaart, MSI (NVidea) GeForce 7900GS
Abit KN9 SLI (moederbord)
Arctic Kooling T1 Kast, incl. 500Watt voeding.
DVD Drive.
Wat wil je nog meer weten?

GooGooJansen

Enige probleem is; In Deze Computer -> Eigenschappen staat er: AMD unkwon version

Maar ik merk geen verschil in de snelheid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan