• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Infoschermpje maken, hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo iedereen,

In een excel bestand heb ik een blad met projecten. Elk project bestaat uit verschillende stappen, (voorbereiding, raming, aanbesteding enz). Elke stap heeft een begin en einddatum. Wat ik nu wil is het volgende:

Door op een knop in de knoppenbalk te drukken, verschijnt een invulschermpje met de vraag "Vul weeknummer in". Nadat er op "OK"gedrukt is, wordt er een schermpje geopend met daarin een overzichtje bijvoorbeeld zoals in het bijgevoegd bestandje.

De bedoeling daarvan is dus dat de projecten die een event in die bepaalde week hebben, zichtbaar worden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een oplossing kan verzinnen hoe ik dit kan aanpakken. :confused:

Alvast bedankt.

Groeten Harry

Bijlagen

Goed zo.

De link waaraan ik refereerde geeft een mooie uitleg over hoe je dat doet.

Goed zo.

De link waaraan ik refereerde geeft een mooie uitleg over hoe je dat doet.

Hoi Wim,

Dat userform is gelukt. Bedankt daarvoor. Hij komt dus met de vraag "vul weeknummer in".

Nu moet ik aan de hand daarvan, na het indrukken van "Ok" een kadertje of msgbox laten verschijnen waarin mijn gevraagde info zichtbaar wordt. (ongeveer zoals in mijn voorbeeldje). En dat is nou juist waar ik mee aan het klojanissen bent.:D

Enig idee?:confused:

Alvast Bedankt.

Groeten Harry

Waarom moet het gevraagde eigenlijk op een schermpje te voorschijn komen?

Kan je het niet met formules op een blad zetten? Dat is veel simpeler naar mijn mening.

Je moet dan enkel nodig het gekozen nummer wegschrijven naar de juiste cel, en de gebruiker ziet het resultaat (formules berekenen het "resultaat").

Anders moet je dit allemaal gaan programmeren...

Wigi

Waarom moet het gevraagde eigenlijk op een schermpje te voorschijn komen?

Kan je het niet met formules op een blad zetten? Dat is veel simpeler naar mijn mening.

Je moet dan enkel nodig het gekozen nummer wegschrijven naar de juiste cel, en de gebruiker ziet het resultaat (formules berekenen het "resultaat").

Anders moet je dit allemaal gaan programmeren...

Wigi

Hoi Wim,

Ik zal je even uitleggen waarom: Mijn vraag is een onderdeel van een projectadministratie die door een twintigtal mensen bekeken moet worden. Als het zo zou zijn dat ik de enige was, dan zou ik het inderdaad in een blad zichtbaar kunnen maken. Het wordt nog lastiger als ik je vertel dat degene die het resultaat moeten kunnen ziet ook nog eens in een ander domein bevind. Dit is dus een uitdaging. Ik moet je zeggen dat ik steeds meer begrijp van die VBA abracadabra, maar nog lang niet alles. Ik ben blij en vooral dankbaar dat jij de moeite wilt nemen om een poging te doen om mij te helpen.

Thanx Harry

Dat userform is gelukt. Bedankt daarvoor. Hij komt dus met de vraag "vul weeknummer in".

Nu moet ik aan de hand daarvan, na het indrukken van "Ok" een kadertje of msgbox laten verschijnen waarin mijn gevraagde info zichtbaar wordt. (ongeveer zoals in mijn voorbeeldje). En dat is nou juist waar ik mee aan het klojanissen bent.:D

Dan maak je dus een 2de userform met daarop hetgeen je wil tonen aan de gebruiker... Je weet nu toch hoe dat moet, dus dat komt wel in orde ;)

Dan maak je dus een 2de userform met daarop hetgeen je wil tonen aan de gebruiker... Je weet nu toch hoe dat moet, dus dat komt wel in orde ;)

Hoi Wim,

Dat tweede Userform dat is inderdaad geen probleem meer. Alleen zit ik nog met het aanroepen van de gevraagde info. Hoe maak ik nu de selectie waarbij ik alleen die regels laat zien waarin het gevraagde weeknummer voorkomt en alleen die kolommen laat zien die de info bevat die ik wil weten? En natuurlijk dit in dat Userform of dialoogscherm plaatst.

Ik moet toegeven dat mijn uiteindelijke bestand een grote hoeveelheid informatie bevat waardoor ik bijna door de bomen het bos niet meer zie en daardoor niet meer goed weet hoe ik bepaalde dingen moet aanpakken. Zo ook deze selectiemethode.:confused:

Misschien kan je me op weg helpen?

Groeten Harry

Je kan met een autofilter de gewenste gegevens filteren. Aangezien dit manueel kan, kan dit ook via VBA-code. Is al vaak gedaan op het forum hier.

Stap 2 is dan een listbox te zetten op de 2de userform. Een listbox kan meerdere kolommen hebben, dus wat dat betreft is er ook geen probleem voor meerdere kolommen. Met AddItem kan je rijen toevoegen aan je Listbox.

Wigi

Je kan met een autofilter de gewenste gegevens filteren. Aangezien dit manueel kan, kan dit ook via VBA-code. Is al vaak gedaan op het forum hier.

Stap 2 is dan een listbox te zetten op de 2de userform. Een listbox kan meerdere kolommen hebben, dus wat dat betreft is er ook geen probleem voor meerdere kolommen. Met AddItem kan je rijen toevoegen aan je Listbox.

Wigi

Hallo Wim,

Ook dit heeft lang geduurd, maar ik heb inmiddels gekozen om de info op een extra blad te laten verschijnen. Leek me toch wat simpeler. Soms wil ik dingen te mooi maken, wat overigens wel zou moeten kunnen, maar dan loop je weer tegen andere problemen aan. Vandaar.

In ieder geval bedankt voor je hulp. :thumb:

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan