Infrarecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik krijg het maar niet voor mekaar om een DVD te branden met Infrarecorder.
Even het probleem:
In PowerPoint 2010 heb ik een presentatie gemaakt die ik via Opslaan en verzenden een video heb laten maken. Het bestand heeft dus de extentie "bestand.wmv". Als besturingssysteem beschik ik over Windows7. Heb geprobeerd via "Windows DVD branden", lukt niet. Daarom Infrarecorder geïnstalleerd.
Via "Video disc" lukt het ook niet want krijg ik deze foutmelding.Bekijk bijlage 221761
Wat doe ik verkeerd of ben ik beter af met andere software zoals CDburnerxp. Ik heb gelezen dat lid edmoor dit gebruikt en er tevreden over is.
Wie helpt mij verder alleszins bij voorbaat dank.
Mvg,
Jeanmi

Krijg hier de melding ongeldige bijlage, kan dus niet kijken wat die foutmelding is

Een .wmv bestand is geen DVD en kun je daarom ook niet zomaar als Video DVD branden. Als je er een DVD van wilt hebben die op alle standaard DVD spelers afgespeeld moet kunnen worden zal je dat bestand eerst moeten converteren naar een echte DVD layout. Daarna kan deze als Video DVD worden gebrand en ik gebruik daar inderdaad de gratis CDBurnerXP voor. Een DVD layout is overigens een set van bestanden die samen de DVD vormen.

De conversie van .wmv (Windows Media Video) naar DVD layout kun je doen met de eveneens gratis Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Klik daarin aan de bovenkant op Video om het wmv bestand toe toe voegen en daarna aan de onderkant op DVD om er een DVD layout van de maken.
2nhpy0g.jpg

Kies waar de DVD layout moet worden opgeslagen en zorg dat dit een (nieuwe) lege map is.

Als de conversie gereed is kun je CDBurnerXP gebruiken om er een echte DVD van te maken. Klik daarvoor in CDBurnerXP op de keuze Video DVD en geef daarna de map op waar je met Freemake de DVD Layout hebt opgeslagen. De rest zou zich vanzelf moeten wijzen.

11h6xp5.jpg

Als je het leuk vind en creatief bezig wilt zijn kun je in plaats van Freemake ook DVDStyler gebruiken:
http://www.dvdstyler.org/en/

Daarmee maak je dan een DVD met een compleet eigen menu, achtergrond en eventueel muziek.
ffm.jpg

Dat is wel meer werk en moet je zoals ik al zei leuk vinden. Een goede handleiding ervan (Engels) kun je hier vinden:
http://www.dvdstyler.org/en/documents?id=70

Ook DVD Styler is helemaal gratis.

Laatst bewerkt:
Beste edmoor,

Bedankt voor je antwoord, nu is het mij iets duidelijker.
Je spreekt wel van eventueel dvdstyler te gebruiken om er muziek kunnen bij te sluiten, maar mijn presentatie van PowerPoint bevat al titels en muziek, dus ga ik ervan uit dat met free_video_converter dit automatisch wel zo zal zijn en geen probleem zal vormen.
Ik ga er dadelijk mee aan de slag en laat wel weten of het gelukt is.
Mvg,
Jeanmi

Ik probeer dan nog even de bijlage van de foutmelding weer te gevenFoutmelding.jpg
Hopelijk is deze nu duidelijk
Mvg,
Jeanmi

Als het WMV bestand ook de titels toont en de muziek laat horen zal de DVD dat straks ook doen.

Als het WMV bestand ook de titels toont en de muziek laat horen zal de DVD dat straks ook doen.

Ik heb dus Free Video Convertor gedownload. Om het programma te kunnen installeren moet je AVG PC Tune up mee installeren (wat ik niet fijn vind). Bij het opstarten wordt er gevraagd om een donatie van 9,99 dollar. Dus zo gratis is het ook niet. Heeft er misschien iemand een keyword voor mij?
Maar wat nog meer bizar is, als ik dus volgens de uitleg hier van het forum, je via de knop video bovenaan een bestand.wmv moeten omzetten naar een DVD layout.
Ik krijg echter volgende foutmelding: Bestand openen fout. Dit bestand is niet toegevoegd.
Wie helpt mij op de juiste weg?
Mvg,
Jeanmi

Het is volledig gratis. Je hoeft verder helemaal niets. AVG PC Tune up hoef je niet te installeren en het verzoek om een donatie is geen enkele verplichting.

De werkwijze die ik aangegeven heb is goed. Maar ik ken natuurlijk niet je wmv bestand.

Laatst bewerkt:
De werkwijze die ik aangegeven heb is goed. Maar ik ken natuurlijk niet je wmv bestand.
Ik twijfel niet aan je uitleg. Het bestand is Amsterdam_citytrip_2014.wmv. Dit staat onder de map videos.
Dus wanneer ik dit aanduid krijg ik een foutmelding.
Wanneer ik bijvoorbeeld een PowerPoint voorstelling aanduid en vervolgens naar DVD ga vraagt het programma om een lege DVD in te voeren en het branden start. De gebrande DVD hapert echter nadien wanneer ik hem op mijn PC wil bekijken.
Mijn PowerPoint voorstelling echter speelt op mijn PC vlekkeloos af, met muziek en al.
Wat is er nu mis?
Mvg,
Jeanmi

DVD's maak ik altijd zoals uitgelegd. Waarom de vanuit Powerpoint gemaakte DVD hapert heb ik dus helaas geen antwoord op.

Om te vermijden dat andere op het verkeerde been worden gezet, wil ik hier mijn oplossing meegeven.
Eerst mijn dank aan edmoor die mij op het juiste spoor heeft gezet.
Na even zoet te zijn geweest met zoeken en na een tiental mislukte gebrande DVD is het mij gelukt om met Freemake Video Converter een .mwv (Windows Media Video) te converteren.
Het gaat als volgt:
1. Klik op video, zoek het gewenste bestand op.
2. Klik op naar DVD
3. In het venster dat nu opengaat, kies je in het open klapbaar menu de optie maak iso.
4. Je bestand wordt geconverteerd.
5. Met CDBurnerXP, is het vervolgens een fluitje van een cent om dit op DVD te branden en zo te kunnen afspelen op TV met behulp van een DVD-speler.

Ik hoop dat ik hiermee andere heb geholpen.
Veel kijkplezier
Mvg,
Jeanmi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan