Infrarood»nokia 6230i

• Onderwerp starter Onderwerp starter xSih
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xSih

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
HejjHejj.Ik heb een Nokia 6230i.
Ik heb een programma:Nokia PC Suite,Kan je liedjes naar je mobiel overbrengen met infrarood.Ze zeggen dat er geen telefoon in de buurt is.Willen jullie me het uitleggen?

-xxx- xSih

Als je gegevens via infrarood wilt verzenden moet je de telefoon wel binnen 1 meter van de infrarood ontvanger houden.
Maar waarom wil je muziek via infrarood verzenden? Er zit een bluetoothfunctie op.
Hiermee kan je veel sneller muziek van/naar de computer overzetten.
(Als je een datakabel hebt, zou ik dat zeker doen, daarmee is de overdracht het snelst.)

Kijk ook in dit topic hoe je gegevens van je nokiatelefoon naar de computer overzet.

:thumb:

Neem de proef op de som maar eens het gaat hier echt niet om seconden hoor.
Maar dat is het punt niet, waarom een tragere manier nemen als het veel sneller kan?
Bluetooth zit er niet voor niks op. Jij neemt toch ook geen USB 1.0 als je over 2.0 kan beschikken?

nee, dat ben ik met je eens.

maar stel: je hebt op je pc alleen infrarood, en er is bij de telefoon geen kabeltje geleverd, dan zou ik gewoon infrarood gebruiken

is hardstikke simpel: je hoeft geen geld uit te geven, of naar boven te lopen (telefoon heb je tenslotte toch altijd in je zak, nee je houdt je telefoon gewoon even voor het poortje tot ie klaar is.

dat is toch makkelijk?

Ik zal even de doorvoersnelheden laten zien:
Theoretische maximale snelheden

FireWire800 = 800Mbit/s
USB 2.0 = 480Mbit/s
FireWire = 400Mbit/s
USB 1.1 = 12Mbit/s
IrDa Fast = 4Mbit/s (komt sporadisch voor)
BlueTooth = 1Mbit/s
Seriele kabel = 115Kbit/s (stabieler ten opzichte van IrDA vanwege de kabel)
IrDa = 115Kbit/s (Standaard op telefoons)
Bron

Je ziet hier dat infrarood véle malen langzamer is dan bluetooth.
Een bluetoothstickje koop je tegenwoordig al voor minder dan een tientje.
Als je veel muziek wilt overbrengen, kan dat dus beter via bluetooth doen.

Bedankt Allemaal ik heb een datakabel gekocht.Want er was bij meerdere mensen iets met Nokia Pc Suite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan