infrarood filetransfer zonder client voor microsoft networks

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurtvwa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
23
Hallo,
bestaat er een programma waarmee je tussen 2 windows 2000 laptops met infrarood poort files kunt uitwisselen zonder dat client voor microsoft networks dient geïnstalleerd te worden?
Indien men client voor Microsoft networks installeert gaat dit zonder hulpprogramma, maar ik wens geen client voor microsoft networks te installeren.... bestaat er een alternatief????

MVG

KURTWA
 
Een client is een essentieel onderdeel van een netwerk. Zonder client kan een netwerk niet communiceren. Om een netwerk te laten werken heb je een client nodig, een protocol en eventueel een fileshare protocol. Voor windows 2000 zijn de meest gebruikte client for microsoft, TCP/IP en file and print sharing. Je kunt ook inderdaad het IRda protocol gebruiken, maar een client heb je nodig.
Waarom wil je geen client installeren?
 
Reden dat client voor Microsoft networks niet geïnstalleerd mag worden is dat het hier gaat om pc's die normaal gezien op een novell netwerk zitten en niet op een Windows network.
Om onnodige trafieken tegen te gaan en om te vermijden dat iedereen een client voor Microsoft networks gaat vragen (welke wij dus met ons novell network helemaal niet nodig hebben) wens ik dat dus zonder die client op te lossen.
Op moment dat men de filetransfer wilt uitvoeren is meestal als de mensen met de portable op verplaatsing zijn. Het is maar als ze terug op kantoor zijn dat ze met hun client voor microsoft networks voor overbodige trafiek kunnen zorgen. Ook willen we vermijden dat de mensen hun eigen sharings zouden opstellen.

Het gaat dus zuiver uit security en performantie redenen in geval de pc's terug op het novell netwerk zitten dat wij geen MS client op de pc's willen.
Ook om de performantie van de systemen optimaal te houden wensen wij zo weinig mogelijk extra protocols en clients op de pc's te installeren.

Ik had gehoopt dat een bepaald extra programma de infrarood communicatie mogelijk maakte zonder een client voor Microsoft networks.
Opgelet, het TCPIP protocol staat wel op onze pc's geïnstalleerd; maar wel met DHCP adres ipv vast!
 
Wat wel op de pc staat is een netware client, maar daarmee kunnen we het niet redden waarschijnlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan