Infrarood - Gekke vraag misschien

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste mensen,

Ik heb kortgeleden een tweedehands Chrysler Voyager gekocht waar een DVD installatie inzit, waarbij het schermpje uit het plafond komt. Een fantastisch ding, maar helaas zitten de twee infrarood koptelefoons er niet meer bij. Als mijn dochter nu een film wil kijken, kunnen wij ouders lekker meegenieten van het film geluid.

Mijn vraag is:

Is het infrarood signaal dat uit zo'n DVD speler komt universeel en bestaat er iets dat dit signaal kan opvangen en vervolgens naar een mini jacket kastje stuurt, waarin je vervolgens een koptelefoontje op aan kan sluiten? Of kan ik een willekeurige infrarood koptelefoon kopen en kan die het IR signaal dan opvangen (of is dit merkgebonden)?

Ik denk niet dat ik in het juiste forum zit, maar niet geschoten altijd mis!!

Groetjes,

Herman.

Hoi,

Zit zomaar even mee te denken heb je het merk en type niet van die dvd speler kan misschien de specificaties opzoeken en van daaruit kijken voor de mogelijkheden.

Modag

Mijn huidige collega(sinds 3 maanden) heeft 10 jaar bij Chrysler gewerkt als monteur.
Ik zal hem morgen deze vraag voorleggen om met een concreet antwoord te kunnen komen.

Hi Patrickt,

Helemaal goed. Ik ben heel benieuwd!!

Thanks,

Herman.

Hi Patrickt,

Niets meer van je gehoord. Zeker op vakantie gegaan. Ik heb inmiddels van de dealer een infrarood koptelefoon gekregen, maar die stoort nogal. Ik wil eigenlijk een gewone mini-jack plug hebben. Heb echter geen idee hoe ik dit in de Chrysler het beste kan realiseren. Er zit links in de auto nog een AUX-in aansluiting (geel wit en rood), maar volgens mij is dit alleen input en kan je hier het output geluid niet van af tappen. Is er iemand die ervaring hiermee heeft?

Groetjes,

Herman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan