Infrarood verbinding wordt steeds verbroken

• Onderwerp starter Onderwerp starter xemx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Ik probeer mijn nieuwe Windows-XP-home laptop te verbinden met mijn pda (Ericsson MC218) via infrarood. Ik heb een infraroodpoort op mijn laptop en heb een virtuele infrarood-com-poort geïnstalleerd (IrComm2k, beta1). Alles werkt prima, maar na ongeveer 40 minuten wordt de verbinding verbroken. Ik krijg dan de mededeling: “IOCtl failed, AvgServ”.
Apparaatbeheer geeft aan dat de infraroodpoort en de virtuele poort goed werken, maar andere dingen lijken erop te wijzen dat de infraroodpoort niet meer gezien wordt. Als ik bijvoorbeeld op draadloze verbinding in het configuratiescherm klik, opent deze niet. En als ik de virtuele compoort opnieuw probeer te installeren, krijg ik de melding dat ik geen infrarood apparaat heb.
Als ik mijn laptop herstart werkt alles weer, voor zo’n 40 minuten.
Weet iemand wat er mis gaat?
Groetjes, Angela

Inmiddels heb ik tijdens het uitproberen van de verbinding drie keer een melding gehad van een ernstige (stop)fout, waarbij windows afgesloten werd (blauw scherm):
1) Foutcode; 000000c2, parameter1: 00000040, parameter2: 00000000, parameter3: 80000000, parameter4: 00000000.
2) Foutcode; 000000d1, parameter1: 00000010, parameter2: 00000002, parameter3: 00000001, parameter4: f3a4dafc.
[In de popupjes of het blauwe scherm stond ook vermeld : Driver_IRQL_not_less_or_equal en : irda2k.sys]
3) Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: f7173177, parameter3: f3b95114, parameter4: 00000000.
[In de popupjes of het blauwe schermstond ook vermeld : alcxwdm.sys]
Ik heb de verbinding geprobeerd met op beide computers het automatisch uitschakelen, naar standby gaan en in slaapstand gaan uit. En ik heb het geprobeerd nadat ik de AVG-virusscanner had verwijderd. Het resultaat bleef hetzelfde: elke keer na exact 40 minuten wordt de verbinding verbroken en krijg ik een popup met: IOCtl failed (titelbalk: AvgServ).

Ik durf nu eigenlijk niets meer te proberen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Groetjes,
Angela

Ik zie dat je geen reactie krijgt

Daarom probeer ik wat.

Een InfraRood port is een soort Com poort en je kunt bij instellingen geavanceerd opgeven, verbreken na xx minuten, verbreken indien niet gebruikt en nooit verbreken.

Alleen lijkt het er nu op dat de instellingen van je PDA zijn na 40 minuten verbreken, omdat je PC probeert de verbinding te herstellen.
Maar zeker weet ik het niet.

Probeer ze bij beide is te zetten op nooit verbreken.

Eric.

Bedankt Eric! Klinkt heel logisch, alleen kan ik niet vinden waar ik een dergelijke time-out kan instellen. Ik heb in apparaatbeheer gekeken, maar de infrarood virtuele compoort heeft alleen tabblad algemeen en tabblad stuurprogramma's. Niets om aan te geven of en wanneer een verbinding moet worden verbroken. De infraroodport van de laptop heeft wel een tabblad geavanceerd, maar daar kan ik alleen maximale snelheid en eigenschappen infrared traceiver A en B instellen. Ook daar niets om aan te geven of en wanneer de verbinding verbroken moet worden. Ik heb ook een artikel gevonden dat je bij de comport instellingen flow control moet uitschakelen, maar dat kan ik ook niet vinden. Op mijn pda kan ik helemaal niets vinden waar ik eigenschappen van de infraroodpoort kan instellen. Da's vreemd, dus ik zal eerst eens op pdastreet vragen waar dat kan. Ik zoek nog verder naar waar ik dit in kan stellen en ga het ook nog eens proberen met mijn firewall uit, want in het IrCOMM2k forum had iemand een dergelijk probleem met zijn firewall. Ik laat weten hoe het is gegaan.
Groetjes., Angela

Helaas, het uitschakelen van Zone Alarm maakte niets uit: na precies 40 minuten weer een blauw scherm. De infrarood poort van de Ericsson MC 218 instellen, blijkt niet mogelijk.

Iemand raadt me aan alcxwdm.sys te de-activeren. De-activeren of vervangen? Deze driver werd een keer in het blauwe scherm genoemd, maar andere keren weer niet. Zou dat een oplossing kunnen zijn? Uit wat ik hierover heb gevonden heb je alcswdm.sys nodig. ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan