infrarood verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

0jappo0

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Ik heb hier een laptop en een computer staan en heben allebij infrarood, ik heb op de pc internet via LAN en nou wil ik via infrarood internetten op de laptop, Ik heb gekeken hoe dit moet, namenlijk: wizard nieuwe verbinding toevoegen --> Een geavanceerde verbinding instellen, en dan zou ik op ''Rechtstreeks verbinding met een andere computer maken'' moeten klikken maar die is dus onzichtbaar op de laptop maar op de andere computer is dat wel klikbaar.
Hoe en waar kan ik iets instellen zodat het wel klikbaar is?

Groet. Jappo

Je hebt met die Wizard toch ook op de laptop een nieuwe verbinding aangelegd? Anders gaat het niet werken.

Edit: klik in Help en ondersteuning eens op Netwerken en het web. Je krijgt dan een aantal leerzame hoofdstukken.

Laatst bewerkt:
Probeer is bij netwerkverbindingen een nieuwe netwerk verbinding aanleggen op '' een geavanceerde verbinding instellen en dan kan ik kiezen uit binnenomende verbindingen accepteren of rechtstreeks verbinding met andere computer maken. het probleem is juist dat die onzichtbaar is op de laptop.

Staat de Infrarood opzich wel ingeschakeld?

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad: hardware
- Apparaatbeheer

Daar moet een infraroodapparaat tussen staan.
Als daar een rood kruis door staat, dan staat die uitgeschakeld.
Om in te schakelen:
- Rechtermuisknop op de Infraroodapparaat
- Inschakelen

Edit: klik in Help en ondersteuning eens op Netwerken en het web. Je krijgt dan een aantal leerzame hoofdstukken.
Ik keek nog eens naar je vraag. Heb je mijn advies hierboven begrepen? Het gaat om Help en ondersteuning van Windows XP. Als je dat hebt kun je er komen via Start en dan Help en ondersteuning. Kijk dan op de plek die ik je aangaf.

Bij help en ondersteuning staat dit:

Een directe infraroodnetwerkverbinding maken tussen computers

Open Netwerkverbindingen in het Configuratiescherm.

Klik op Een nieuwe verbinding maken. De wizard Nieuwe verbinding wordt gestart. Klik op Volgende.

Klik in Type netwerkverbinding op Een geavanceerde verbinding instellen en klik vervolgens op Volgende.

Klik in Geavanceerde verbindingsopties op Rechtstreeks verbinding maken met een andere computer en klik vervolgens op Volgende.

En dat lukt dus niet kijk maar:
naamloosnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnw80.bmp

Heb Win xp pro maar met oude look

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan