Infrarood werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Heb zojuist een samsung X660 gekocht met infrarood

heb van de samsungsite de nodige software afgehaald
Deze ziet mijn gsm wel, maar zodra hij alles wil gaan inladen loopt het mis... Hij start maar blijft op 0% staan

ik krijg dan ook op geen enkele manier iets uitgewisseld tussen pc en gsm

Na toch wel enkele uren googlen had ik iets gevonden dat je de snelheid lager moest zetten van je infraroodpoort... (waardes van 300 tot enkele 10000sten geloof ik)

Bij instellingen in de software kan ik dat vinden, maar op die site (kan hem even niet terugvinden) staat een afbeelding van hardware eigenschappen van de infraroodpoort, maar daar kan ik alleen de snelheid beperkten in kb/s waardes...

(zit momenteel niet op mijn laptop, anders maakte ik wel even printscreen)

Ahja, met mijn nokia gsm werkt alles prima via infrarood...

Iemand oplossing? drivers ofzo? ben juist 3 winkels afgereden voor usb infrarood adaptortje, maar hadden alleen maar bluetooth...

Probeer de snelheid van de telefoon eens af te stemmen op die van de IR-poort. Meestal staat de telefoon op 115.2 kbps ingesteld.

De oplossing was het receivertype veranderen en andere versie software installeren (dus niet degene die volgens samsungonline gebruikt moest worden voor mijn model)

Eens toen dat werkte kon ik foto's overladen enz, maar het programma widesync (om te syncen met outlook) vond nog altijd geen infrarood verbinding, liep telkens vast, en verplichte me ook telkens te herstarten

Na al deze miserie ben ik mijn gsm gaan omruilen voor een nieuwe nokia

Deze werkt nu zonder problemen op al mijn infraroodpoorten en op één en dezelfde software versie die de rest van het gezin gebruiken

De samsung was een mooi fijn en handig toestelletje, maar op gebied van gsm-pc connectie was het een dikke flop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan