Infrastructuur eenmanszaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Beste forumleden,

Ik heb een vraagje, weet niet in welke categorie ik moet posten ik hoop dat jullie mij uit de droom kunnen halen. Korte omschrijving.

Ik heb sinds kort een eigen ict bedrijfje aan huis gevestigd (eenmanszaak). Nu zit ik te dubben met prive/zakelijk gebruik omtrend de pc's. Ondertussen studeer ik overigens nog (ben 18 jaar).

Even een opsomming wat ik momenteel gebruik:

Qmotion
2 gb ddr2
Pentium D 2,8 GHZ
1 TB Schijf
Win 7 Pro

32 inch tv op aangesloten.


Acer 7715z laptop
3 GB RAM
Dual Core
Win 7 Pro


HP Pentium 4
2,5 GB RAM DDR1
250 GB Schijf
Win XP Pro


Oude Apple Powermac G4 (traag)

Wat raden jullie aan (welke prive en welke zakelijk?) En de OS op de computers kloppen wel inverhouding met specs toch? Ik wil het scheiden, daarnaast nog een vraagje, mag ik software van MSDN voor mijn bedrijf gebruiken? Ik kan bijvoorbeeld Windows Server en Windows XP/7/Vista gratis downloaden met studenten MSDN.

Hartelijk bedankt alvast!!!
 
Laatst bewerkt:
De laatste vraag kan ik je zo beantwoorden met een NEE
Je loopt kans op een enorme boete als je dat bedrijsmatig gaat gebruiken.
 
Oke bedankt dan ga ik dat niet doen en houd ik lekker alles zo draaiend zonder MSDN op de bedrijfspc. En op de andere vragen weet u daar een antwoord op. Alle tips zijn welkom :)
 
Even zakelijk. Het zijn oude computers en afgeschreven. Dus wat je er mee doet maakt zakelijk niks uit. De licenties zul je gewoon moeten kopen, tenzij je microsoft partner bent.

En nog een gratis tip. Als je een ICT bedrijf begint, dan verdient het aanbeveling de licentievoorwaarden van de software die je gebruikt/verkoopt te gaan lezen. Dan had je in dit geval geweten dat de schoollicenties enkel en alleen om te leren zijn. Enig commerciëel gebruik (dus ook binnen de school) mag niet.
 
Oke thanks! Maar u kunt niet bijvoorbeeld aanraden adhv de specificaties van alle systemen welke ik het best voor prive kan houden? Zelf dacht ik van, laptop is ook zeer handig zakelijk voor als je bij klanten bent dat je al je benodigde gegevens bij de hand hebt.
 
Hiermee is je vraag dus eigenlijk opgelost.
Je argumentatie is goed.
 
Haha bedankt. Dan houd ik denk ik ook nog een pc'tje voor mijn bedrijf als ''nood'' pc. En de andere als prive. Even dubben nog welke van de 2 de oude p4 of de andere oude pentium D met 1 tb
 
Hoi,

Vraag is natuurlijk: waarom zou je Windows Server gaan gebruiken.
Alleen dat is omstreden.
Op al je bestaande apparatuur draaide al een besturingssysteem voordat je met je 'eigen bedrijfje' begon en - zoals RogerS al aangeeft - het gaat daarbij gedeeltelijk om 'oude' apparatuur.
In jou situatie is het moeilijk een strikte scheiding te maken tussen 'zakelijk' en privé/student.

In zou in jou geval het volgende doen: sluit op je router een netwerkschijf aan voor opslag van data, zodat dit 'werkplekonafhankelijk' is.
Gebruik een 'oudere' pc of laptop voor je zakelijk gebruik.
Maak in elk geval een aparte 'zakelijk' windowsaccount aan op al je apparatuur, naast een 'privé'.
Z.g.z.: scheidt zoveel mogelijk je zakelijke en privé gebruik wat betreft data-opslag en mailverkeer.
 
He, allereerst bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Windows server diende meer als voorbeeld wat ik bijvoorbeeld kon downloaden via MSDN.
Uit uw verhaal kan ik concluderen dat het weinig verschil maakt welke pc/laptop je nu voor zakelijk of prive gebruikt?
Het zijn allebei relatief oude pc's, die Qmotion maakt alleen wat meer lawaai en heeft een wat betere processor,videokaart en 1 tb opslag. Daarom denk ik dat ik die het beste prive kan gebruiken en de laptop zakelijk en die oude p4 als reserve voor zakelijk gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan