Ingebouwde Blu Ray HP Pavilion dv7 1080ed leest geen blu ray schijfjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

SSJ2 Samus

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hoi mensen,

Ik heb een paar weken geleden mijn notebook helemaal opnieuw geïnstalleerd en wou gisteravond een keer een filmpje op Blu Ray kijken.
Voor de herinstallatie van Windows heb ik de film al eerder gezien op mijn laptop.

Een gewone dvd kan hij wel lezen en het systeem start dan ook automatisch HP Quickplay.
Naar mijn idee mis ik de nodige software, want als ik de blu ray schijf in de speler stop en ik kijk bij deze computer, dan geeft hij aan dat er geen schijf in zit.

Mijn laptop draait op Vista Home Premium (32 bit) met service pack 2.

Alvast bedankt.

Groeten Jeroen

Hoi mensen,

Ik heb een paar weken geleden mijn notebook helemaal opnieuw geïnstalleerd en wou gisteravond een keer een filmpje op Blu Ray kijken.
Voor de herinstallatie van Windows heb ik de film al eerder gezien op mijn laptop.

Een gewone dvd kan hij wel lezen en het systeem start dan ook automatisch HP Quickplay.
Naar mijn idee mis ik de nodige software, want als ik de blu ray schijf in de speler stop en ik kijk bij deze computer, dan geeft hij aan dat er geen schijf in zit.

Mijn laptop draait op Vista Home Premium (32 bit) met service pack 2.

Alvast bedankt.

Groeten Jeroen

hoi,

ik heb precies hetzelfde probleem, zelfde laptop ook.
wilde ook een blu ray afspelen, maar kreeg de melding dat er geen schijf in zat.
helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor :(
Ik hooop dat iemand hier wel een oplossing voor weet...

misscha

Ik heb het internet laatst afgezocht en kwam uiteindelijk bij de europese site van Optiarc (samenwerking Sony, NEC en nog een bekend merk) en daar vondt ik dus de drivers en firmware van de speler.
Echter zijn die "non-OEM" en HP en een aantal andere merken zijn "OEM".
Wanneer je toch probeert de standaard driver en firmware probeert te installeren dan kan het systeem schade oplopen en dat heb ik ondervonden. Systeemherstel was het gevolg.

Ik denk dat er niks anders op zit dan tegen betaling contact op te nemen met HP.
Of iemand moet de oplossing hebben ;)

Mogelijke oplossing

Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb.
De codecs die het formaat van een blu ray schijfje toestaan worden voor zover ik kan zien geleverd door cyberlink.
Mogelijk dat je de juiste codecs nog niet hebt geinstalleerd voor quickplay.
Misschien dat je anders die voor Windows Media Player of Center kan downloaden, maar die kosten mogelijk een paar euri.

Echter zijn die "non-OEM" en HP en een aantal andere merken zijn "OEM".
Wanneer je toch probeert de standaard driver en firmware probeert te installeren dan kan het systeem schade oplopen en dat heb ik ondervonden. Systeemherstel was het gevolg.

hmm, ik heb niet egt zin om systeemherstel te doen dus zal ik dat niet proberen :p

dat andere idee van die codecs werk miss wel, ik zal er eens op zoek naar gaan als ik meer tijd heb :shocked:
ik hoop dat dat gratis is xD

Ik heb hetzelfde probleem ja... De HP site is erg klantvriendelijk, na een uur daar rond te dolen ben ik nog niets wijzer geworden, en de chat en mail is blijkbaar alleen voor nieuwere modellen..

Ik ga morgen terug naar de winkel waar ik hem gehaald heb, kijken of ze daar weten hoe het opgelost kan worden, als iemand hier de oplossing vind zou dat natuurlijk ook fijn zijn om te horen.

Mocht ik morgen in de winkel horen dat er een oplossing is die je ook makkelijk thuis kunt doen, dan zet ik hem hier wel neer ;)

@coppus

Ik heb hiervoor een smartfriend gekocht, omdat mijn garantie reeds verlopen was.
In totaal heb ik ruim een uur gebeld met iemand van de technical support (duurder wel eerst een paar dagen voor ik het goeie telefoonnummer had).

We hebben 3 of 4 verschillende methodes geprobeerd (firmware terug naar basis, apparaat opnieuwinstalleren etc.)
Conclusie bij mij was dat hoogst waarschijnlijk de blu ray laser (speler heeft 3 verschillende lasers; cd, dvd en blu ray) kaduuk is.
Nieuwe speler kost +/- 170 excl. BTW.
Tegen zo'n prijs is het voordeliger om speler in de aanbieding te kopen bij bijvoorbeeld de Mediamarkt voor bij de TV.
Tenzij je hem niet alleen voor films zou willen gebruiken. Dan lijkt het me handiger om een externe blu ray brander te kopen, kun je meteen zulke schijfjes branden.

Groetend,

SSJ2 Samus

Gratis gemaakt.

Ik had hetzelfde probleem. Ook lang gechat met HP support, werkte niet dus die man zegt dat het een hardware fout is. Maarja was een amerikaan dus kon niks doen, moest contact opnemen met Nederlandse HP support. Dus ik hun mailen, ziji zeggen ja je garantie is verlopen dus je moet betalen om het te laten maken. Was ik het niet mee eens dus ik heb ConsuWijzer gemaild wat zij ervan vonden want ik ga ervan uit dat elektronica langer dan 1 jaar(zolang gaf hp garantie) meegaat. Dus mailtje terug van ConsuWijzer dat ik naar de verkoper moest gaan, want hun mailden je rechten en daarin staat inderdaad dat elektronica iets van 5 jaar mee moet gaan bij normaal gebruik. Dus ik naar de Dynabyte (heb de laptop 2 jaar en de blu-ray heeft het waarschijnlijk nooit gedaan) ik dat vertellen en nu is hij opgestuurd en word hij gratis gemaakt. Want hun geven geloof ik zelf 3 jaar garantie erop.

Ik weet niet hoelang je de laptop hebt maar het valt te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan