ingebouwde microfoon klinkt in luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hoi

In mijn laptop, een HP probook 4510s, met Windows 7 Ultimate service pack 1 staat de microfoon ineens altijd aan en klinkt door in de speakers.
Het gevolg is dat als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje wil zien pakt de microfoon het op en krijg je een irritante echo die soms gaat "rondzingen"

Ik kan die microfoon wel uitschakelen maar dan werkt ie ook niet in skype en dat gebruik ik heel veel..

Het is ontstaan nadat ik een USB headset heb gebruikt , ik heb die verwijderd uit het keuze menu van geluidsopties maar het rondzingen is gebleven.
Ik kan verder geen oplossing vinden omdat dit specifieke probleem nergens te vinden is en googlen leverde ook niks op..

Wat kan ik hier aan doen ?

Laatst bewerkt:
O ja "naar dit apparaat luisteren" staat uit in de configuratie

Microfooningang op een lagere stand zetten werkt niet?
Ik wil niet telkens als ik skype gebruik alles opnieuw in hoeven stellen, moet ook niet nodig zijn..

Laatst bewerkt door een moderator:
Microfoon uitschakelen/uitvinken bij Afspelen? Oftewel datgene dat via de microfoon wordt opgenomen NIET wordt afgespeeld.
Overigens verbaas ik me over je laatste reactie die (in mijn ogen) nogal onvriendelijk overkomt richting Lange Pier.

Tijs.

Mijn excuses dat was echt niet de bedoeling.
Ik wilde gewoon een kort en bondig antwoord geven en er geen onnodig lang verhaal van maken.
Het is iets wat zomaar ineens gebeurde , en wat ik bedoelde is dat ik natuurlijk dat die microfoon kan terug regelen of helemaal uit zetten maar met zo'n geavanceerd besturing systeem (als MS beweert) niet nodig moet zijn om telkens dingen opnieuw in te stellen als je skype wilt gebruiken of gewoon een youtube filmpje wilt kijken

En ik heb het nooit in hoeven stellen tot ik die USB headset er eens in probeerde , sindsdien heb ik dit probleem terwijl dat alles precies zo staat als bij mijn desktop pc die met de zelfde Windows dvd is geïnstalleerd en daar heb ik het niet mee..

Ik denk dat jij dit bedoelt ?
alstu.jpg
Dit is wat mijn zoon me stuurde, alleen stat dat uit geschakeld , en toch komt alles wat die microfoon opvanng door de speakers

Dit is echt zo'n irritant probleem waarbij je de neiging moet onderdrukken om het ding door de ramen te smijten omdat het volgens de configuratie instellingen onmogelijk moet zijn..
En verder werkt ie prima , en ik vind het zonde om alles er weer af te moeten gooien en opnieuw te installeren..

Ik heb daarnet ook nog het systeem naar een eerder herstel punt gezet maar er is niets veranderd..

Laatst bewerkt:
Zal in ieder geval voor alle actieve microfoons uitgezet moeten worden, want ik zie (bijv.) onderaan in je schermafdruk nóg een microfoon staan die plugged in is... Mogelijk zijn er zelfs nog meer dan 2 ingeplugd, dus kijk echt de hele lijst door.

Ik zit nog even te dubben over Stereo-mix, die alle geluiden die worden afgespeeld (via alle geactiveerde invoerkanalen) zou moeten bevatten. Misschien dat je ook daar wat zou moeten veranderen qua afspelen. Kijk daar pas naar als het verhaal in de regel hier boven al getest/uitgevoerd is.

Tijs.

Dit was niet mijn systeem op de foto, dit was een screenshotje van mijn zoon wat ie me via skype stuurde ..
Hij heeft er veel meer zooi in dan ik maar hier mee kon ik dingen controleren en die optie [luisteren naar dit apparaat] stond en staat niet aangevinkt
Bij mij staat er maar aar 1 mic op en dat is de standaard mic van de laptop..
Er heeft wel even die USB koptelefoon bij gestaan maar die heb ik in dat scherm weer verwijderd.
Stereo mix heb ik ook al uitgezet en ook dat maakt geen geen verschil

Lol, bedankt @Dnties, voelde me niet onvriendelijk bejegend hoor.

Ts, staat de microfooninstelling in de configuratie van de audiochip wel op "onderdrukking van akoustische terugkoppeling"?

dat is een goeie , maar waar vind ik dat ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt je wel op een idee gebracht , deze HP heeft Soundmax integraterd digital HD Audio, en ik kon daarover niets vinden in de configuratie..
Ik bedacht me , dat hoort er toch wel te staan. Misschien werkte hij met standaard windows drivers.. wie weet..
Ik zeg werkte, ik ben naar de HP website gegaan en heb daar de laatste soundmax drivers gedownload en geïnstalleerd, EN HET IS WEG , geen terug koppeling meer.
Divers updaten was dus de oplossing , hoe het heeft kunnen gebeuren is me een raadsel
Misschien is er iets mis gegaan toen ik die USB headset probeerde en daar de drivers van werden geïnstalleerd?
Misschien heeft windows het toen terug gezet naar standaard drivers ?
Wie weet hebben die drivers een conflict veroorzaakt?
Geen idee, voor mij het is giswerk.

Het is dus opgelost, ik heb die headset aan mijn zoon gegeven en bij hem doet ie het goed..
Ik doe hem hier niet weer in ..

Tot je dienst.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven, want dat staat hij nu (nog) niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan