Ingebouwde webcam werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Memovkv

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2014
Hallo allemaal!
Sinds kort doet mijn ingebouwde HP Truevision HD webcam het nietmeer.
Ik heb een HP envy 6-1204eb en gebruik windows 8.1 64bit.
Ik heb mijn webcam verwijderd en verwachtte dat deze opnieuw zou installeren maar dat is spijtig genoeg niet gelukt.
Als ik kijk bij apparaatbeheer en vervolgens bij USB staat er 'onbekend USB apparaat (verzoek voor apparaatdiscriptor mislukt) '
Ik neem aan dat dit van mijn webcam is.
Kan iemand mij hier aub mee helpen?

Hoi Memovkv,

Heb je de drivers voor de webcam al geïnstalleerd?

Mvg,
Stein

Hey Stein100,

Die heb ik overal proberen te zoeken maar deze zijn jammer genoeg onvindbaar, zelfs op de site van HP.

Probeer het volgende: Dubbelklik in Apparaatbeheer op het apparaat dat nu geen driver heeft, ga naar het tabblad Details.
Kies Hardware-id's uit het keuzemenu, rechtsklik de eerste regel van de uitvoer en kies Kopiëren.
Plak de hardware-id in je volgende posting; mogelijk kunnen we er dan (tóch) een driver voor vinden.

PS1: Ik neem aan dat je recent die driver hebt verwijderd. Indien ja, dan kun je een herstelpunt terugzetten van een datum van net vóór die actie.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> rstrui
PS2: Afhankelijk of HP zoiets op jouw computer heeft gezet kun je ook kijken naar
HP Recovery Manager
Ga naar / zoek de Drivers and Application ReInstall / Stuurprogramma's en applicaties herinstallatie sectie.
[smallimg]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/361/c03822347.jpg[/smallimg]
Zoek de driver die "HP Webcam" heet in de lijst. Vink alleen die aan en zorg ervoor dat die wordt geherinstalleerd.
PS3: Mij viel eerder al op dat lang niet alle Envy ultrabooks terug te vinden zijn op de HP sites voor drivers/support. Heel vreemd; geen idee waarom dat zo is. :confused:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende: Dubbelklik in Apparaatbeheer op het apparaat dat nu geen driver heeft, ga naar het tabblad Details.
Kies Hardware-id's uit het keuzemenu, rechtsklik de eerste regel van de uitvoer en kies Kopiëren.
Plak de hardware-id in je volgende posting; mogelijk kunnen we er dan (tóch) een driver voor vinden.

PS1: Ik neem aan dat je recent die driver hebt verwijderd. Indien ja, dan kun je een herstelpunt terugzetten van een datum van net vóór die actie.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> rstrui
PS2: Afhankelijk of HP zoiets op jouw computer heeft gezet kun je ook kijken naar
HP Recovery Manager
Ga naar / zoek de Drivers and Application ReInstall / Stuurprogramma's en applicaties herinstallatie sectie.
[smallimg]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/361/c03822347.jpg[/smallimg]
Zoek de driver die "HP Webcam" heet in de lijst. Vink alleen die aan en zorg ervoor dat die wordt geherinstalleerd.
PS3: Mij viel eerder al op dat lang niet alle Envy ultrabooks terug te vinden zijn op de HP sites voor drivers/support. Heel vreemd; geen idee waarom dat zo is. :confused:

Tijs.

Hey Tijs

Bedankt voor alle tips!
Heb gekeken in mijn apparaatbeheer en gedaan wat jij zei, er stond 'USB/DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE'.
Nu heb ik gezien dat ik bij het onderdeeltje 'Intel WiUSB' ook een gele driehoek heb, bij deze staat er bij hardware id's 'root\usbpalbus' kan dit dan mijn webcam zijn?
Ik heb inderdaad HP recovery manager maar daar staat nergens mijn webcam tussen..

Groetjes

Oohjaa systeemherstel vergeten, deze heb ik ookal geprobeerd en mijn laatste herstelpunt was al op 16/07. Dit heb ik dan ook gedaan maar nog steeds niets..

Doe het volgende:
Open Apparaatbeheer en kies onder Beeld voor "Apparaten op verbinding".
Klap alles open en kijk waar die WiUSB en je webcam op aangesloten zijn. Is dat een specifieke USB Hostcontroller, die dan deïnstallereren (NIET het vinkje zetten dat het stuurprogramma ook verwijderd moet worden!) en daarna de pc opnieuw opstarten.

Werken beide apparaten dan nog niet, dan zou ik denken dat er een USB Host Controller kapot is, en je dus aan het claimen garantie/reparatie moet gaan denken.

Tijs.

Doe het volgende:
Open Apparaatbeheer en kies onder Beeld voor "Apparaten op verbinding".
Klap alles open en kijk waar die WiUSB en je webcam op aangesloten zijn. Is dat een specifieke USB Hostcontroller, die dan deïnstallereren (NIET het vinkje zetten dat het stuurprogramma ook verwijderd moet worden!) en daarna de pc opnieuw opstarten.

Werken beide apparaten dan nog niet, dan zou ik denken dat er een USB Host Controller kapot is, en je dus aan het claimen garantie/reparatie moet gaan denken.

Tijs.

Foutje had verkeerd gedaan haha :D sorry ik ben echt een noob op dit vlak. Stond als specifieke USB Hostcontroller. Ga nu mijn pc opnieuw opstarten en laat weten hoe dit is gegaan!

Laatst bewerkt:
Nee, er staat geheid veel meer, bijv. onder ACPI Multiprocessor-PC (of wat er ook maar bij jou staat). Daar staan de USB poorten etc.
Klik ALLES open.

Tijs.

Dit is ook niet gelukt. Heb wel overlaatst mijn beelscherm laten herstellen omdat hier een barst inzat. Kan het dat daardoor ook op één of andere manier mijn webcam poort beschadigd is geraakt?

Geef eens zo'n schermafdruk van Apparaatbeheer, o.b.v. beeldweergave Apparaten op verbinding.

Het zou inderdaad kunnen dat tijdens de werkzaamheden iets (aan-)geraakt is waardoor de webcam en wiUSB niet meer werken (ik neem aan dat wiUSB je draadloze netwerkkaart is???)
Bedenk dat zowel de kabel naar de ingebouwde webcam als de antennes van wifi door de randen van je beeldscherm lopen....

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hier is een printafdruk! Heb de wiUSB verwijderd zonder het stuurprogramma te verwijderen maar deze is niet automatisch opnieuw geïnstalleerd door mijn laptop kan dit kwaad?
apparaatbeheer.jpg

Elk verwijderd apparaat zou bij herstarten opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Mogelijk zie je die (zo snel) nu niet, omdat hij (mogelijk) nu wél goed is geïnstalleerd en dus geen geel uitroepteken erbij heeft staan. Zet de weergave weer op "Apparaten op type", en kijk of je hem dan wel ergens terugvindt (mogelijk nu onder een andere naam als het apparaat (of de driver) nu wel werkt!)

M.b.t. webcam:
Ik zie op die ene USB poort 2 apparaten, met 1 apparaat (=Bluetooth adapter) die wel correct werkt. Dus lijkt niet aan de USB poort te liggen.
Dat is slecht nieuws, want de kans op een hardware probleem in de webcam wordt hiermee alleen maar groter.

Wat je nog kunt proberen is het herinstalleren van de chipset drivers. Zie de link van K1pje in posting #5 of kijk of Intel nieuwe (chipset-)drivers voor je heeft: Autodetectie-link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat houd een hardware probleem juist in dan?
Heb alle chipset drivers opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop en heb ook via de intel site gekeken. Wat raar is dat wanneer ik alles heb gedownload van wat er niet up to date was er nog steeds bij Wireless networking (wifi) en intel bluetooth nog steeds 'new driver avaible' staat. Deze heb ik dan opnieuw geïnstalleerd en weer hetzelfde verhaal..

Hardware probleem is een algemene aanduiding. Kan bijv. zijn dat het apparaat fysiek geraakt is (hoekje eraf, door midden gebroken), de chips (en andere componenten) defect zijn geraakt (oververhitting, verkeerde inbouw), een kabel geknakt is etc.

Verhaal over nieuwere driver heb ik geen direct antwoord over, en is niet zo relevant in dit geval omdat die 2 apparaten blijkbaar wél goed werken (met hun huidige drivers).

Als de reparatie aan het scherm gebeurd is onder fabrieksgarantie dan zou ik gaan informeren of ook de webcam gerepareerd/vervangen kan worden. Indien dat niet het geval is, dan zul je (lijkt mij) een externe webcam moeten gaan aanschaffen en daarmee gaan werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gebeld naar de winkel die mijn scherm heeft gerepareerd, ze hebben gezegd dat ik mocht langskomen! Ik hou je op de hoogte! Alvast heel erg bedankt voor al de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan