Goedendag aan een ieder,
Ik ben bezig een tekstfile in te lezen in excel met behulp van vba, lukt allemaal prima op deze manier:
Hierbij wordt alleen de file in excel weggeschreven vanaf cel A1, het zou mooi zijn als dit zou kunnen vanaf cel A4. En dat krijg ik dus niet voor elkaar, ik krijg het wel opgeschoven naar D1, maar daar heb ik niks aan. Is er iemand die ziet hoe ik het vanaf A4 kan wegschrijven?
Daarnaast heb ik nog een puntje, in de code staat dat het bestand C:\Test.txt wordt geopend, is het mogelijk in VBA zoiets te maken dat ik het bestand in het programma van mijn harde schrijf kan selecteren of moet dit altijd in de code ingevoerd zijn?
Barry
Ik ben bezig een tekstfile in te lezen in excel met behulp van vba, lukt allemaal prima op deze manier:
Code:
Dim sFile As String
Dim sInput As String
Dim lFNum As Long
Dim vaFields As Variant
Dim i As Long
Dim lRow As Long
Dim vaStrip As Variant
Const sDELIM = "," 'Set the delimeter
lFNum = FreeFile
sFile = "C:\Test.txt"
vaStrip = Array(vbLf, vbTab) 'list the text to strip
'Open the file
Open sFile For Input As lFNum
'Loop through the file until the end
Do While Not EOF(lFNum)
Line Input #lFNum, sInput 'input the current line
'split the text based on the delimeter
vaFields = Split(sInput, sDELIM)
lRow = lRow + 1
'Write to the worksheet
For i = 0 To UBound(vaFields)
Blad1.Cells(lRow, i + 1).Value = vaFields(i)
Next i
Loop
Close lFNum
Hierbij wordt alleen de file in excel weggeschreven vanaf cel A1, het zou mooi zijn als dit zou kunnen vanaf cel A4. En dat krijg ik dus niet voor elkaar, ik krijg het wel opgeschoven naar D1, maar daar heb ik niks aan. Is er iemand die ziet hoe ik het vanaf A4 kan wegschrijven?
Daarnaast heb ik nog een puntje, in de code staat dat het bestand C:\Test.txt wordt geopend, is het mogelijk in VBA zoiets te maken dat ik het bestand in het programma van mijn harde schrijf kan selecteren of moet dit altijd in de code ingevoerd zijn?
Barry