Ingetypte records onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor2011

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Ik wil graag dat de tekst die ingetype wordt bij een bepaald veld onthouden wordt voor volgende records. Het tekstformat is "plain text". Weet iemand hoe ik dit instel?

Met zoiets:

Code:
nst cQuote=""""    'Thats two quotes
    me!Control.DefaultValue = cQuote & me!Control.Value & cQuote

Meer uitleg vind je hier

Het moet eigenlijk niet automatisch al in het nieuwe veld staan, zoals bij default value gebeurd. Maar ik wil graag dat als bijvoorbeeld de 1ste 3 letters getypt worden dat het eerder ingevoerde gegeven verschijnt (dat correspondeerd). Zoals dat met keuzelijsten gebeurd. Alleen is dit veld geen keuzelijst.

Dat zal niet gaan lukken, tenzij je iets gecompliceerds gaat maken vrees ik. Doorgaans zul je een veldwaarde mee willen nemen naar een nieuw record; en dan praat je over de complete veldwaarde.
iets als:

Code:
Private Sub cmdCopyRecord_Click()
Dim v1 As Variant
Dim v2 As Variant
Dim v3 As Variant

v1 = Me.Field1.Value
v2 = Me.Field2.Value
v3 = Me.Field3.Value

RunCommand acCmdRecordsGoToNew

Me.Field1 = v1
Me.Field2 = v2
Me.Field3 = v3

End Sub
Wat jij wilt is alleen mogelijk als je de gekopieerde waarde letter voor letter vergelijkt met de ingetyte tekst in het (zelfde?) tekstveld.

Ja ik zoek eigenlijk naar een functie net als die je op je computer met websites hebt; onthouden van invoervelden zoals gebruikersnaam etc. Dus ben idd niet op zoek naar zo'n complexe code.

Als aanvulling op bovenstaande code,kun je dit eens proberen:

Code:
Private Sub Naam_Change()
    If Len(Me.Naam.Text) > 3 Then
        If Me.Naam.Text = Left(v1, Len(Me.Naam.Text)) Then
            Me.Naam.Text = v1
        End If
    End If
End Sub

Bij Access sneltoetsen vond ik de opdracht om met <Ctrl> ' (apostrophe) veldgegevens van het vorige record in het overeenkomstige veld van de huidige record plakt. Erg handig.

JanvP

Is je vraag ondertussen voldoende beantwoord? Zo ja, dan mag je 'm op <Opgelost> zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan