• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingevoegd Excelbestand bewerken tijdens een powerpointpresentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik moet op diverse locaties een presentatie geven met oa uitleg hoe men met een uitgebreid excelbestand moet werken.
Werk met Office 365.
Ik heb een uittreksel van het werkblad gemaakt zodat het te behappen is, kwam anders mat 1500 regels veel te klein in beeld.
Heb het ingevoegd in PP als Object, Bestand. Niet met een koppeling omdat ik bij elke presentatie op andermans accounts ben ingelogd. Ik zou, als dat een rol speelt, ook kunnen werken met een USBstick om bestanden bij elkaar te houden.

Nu het probleem:
Zolang ik in weergave presentatie zit, kan ik op het excelbestand dubbelkikken en het bewerken.
Zodra ik in de voorstelling zit, wat toch de bedoeling is, en ik klik erop (rechts of links) ga ik naar de volgende dia. Dus kan het niet demonstreren.

Wat is mijn denkfout en wat is de oplossing?

even snel "geleend"van internet:

Follow the simple steps:
Select the icon of the embedded file.
Go to Insert Tab in the Ribbon.
Select Action (next to Hyperlink)
You can see two tabs: Mouse Click & Mouse Over which is self-explanatory.
Select Object action: Open.
Feel free to check “Play sound” and/or Highlight click if you want.
OK.
Go to slideshow

doc openen in ppt.png

Owww
kun je het ook in het Nederlands uitleggen...?

Jazeker wel.. wat je kan doen in deze is het ingevoegde document in de ppt selecteren dan ga je naar tabblad invoegen.
Daarna selecteer je de functie Actie (Icoon is Blauwe ster in een vierkant) in de pop up selecteer je de optie “Actie bij object”
En in de drop down selecteer “openen” klik op okay en het is nu mogelijk om in de diavoorstelling het gewenste document te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan