Ingevuld tekstvak komt niet in tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter reb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

reb

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Bij het maken van een toepassing in Access heb ik het volgende probleem...

Ik heb 3 tekstvakken in mijn formulier:
-Kilometers (Het aantal km in te vullen door de werknemer)
-Vergoeding/km (hier staat een vast bedrag in)
-Totaalbedrag (Bij besturingselementbron de formule: =[Kilometers]*[Vergoeding/km] )

De werkt perfect maar het totaalbedrag komt niet in mijn tabel met gegevens te staan, waarschijnlijk omdat de formule daar staat(?)
Hoe los ik dit op?

mvg

reb

Berekeningen maak je in een query. In een tabel kan dit niet.

Bestaat er dan een andere manier om het totaalbedrag in mijn tabel te krijgen?
Ik heb ook een selectiequery en ook daar verschijnt het niet.

mvg

reb

In die selectie query maak je de berekening en je formulier baseer je op die query.BVB In je query zet je dus Kilometers, vergoeding/km en maak de expressie totaal:Kilometers*vergoeding/km.

Ik snap alleen niet waarom je het totaalbedrag in de databaes wil opslaan aangezien je de andere waardes er al in hebt.

Normaal gesproken horen "uitkomsten" ook niet in een database zodra je de overige waardes er in hebt staan.

Voor een rapport of een formulier kun je namelijk de formule gebruiken om een totaal te genereren en je hebt zo geen/minder database vervuiling

Ik ben het helemaal eens met de andere posters. Berekeningen sla je niet op, die doe je op het moment dat je ze nodig hebt.
Maar als je het persé wil opslaan: dat kun je met een update query doen.

Het is inderdaad veel logischer om het totaalbedrag in een rapport weer te geven, zo ver had ik nog niet gedacht. Mijn access kennis in niet zo groot, dus ik heb niet veel inzicht in deze zaken.

Heel erg bedankt!:thumb:

reb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan