• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingevulde tekst regels invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenlandman

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
9
Beste mensen,

Op het forum heb ik gezocht maar kon het antwoord niet vinden. Misschien ligt dat aan het feit dat ik niet weet hoe je mijn vraag moet verwoorden.

Ik heb namelijk het volgende probleem:
Op het moment ben ik bezig met een klanttevredenheidsonderzoek en nu hou ik bij van welke klanten we een reactie hebben gehad. Dit doe ik in Excel.

Nu zou ik graag willen dat excel automatisch de aantal klanten optelt die hebben gereageerd. Dus als ik op blad 1 in heb gevuld welke klanten het in hebben geleverd dat op blad 2 komt te staan hoe veel mensen op blad 1 staan.

Als het uit cijfers bestond zou het makkelijk kunnen zijn maar het is gewoon tekst. Dus heeft iemand voor mij een oplossing?!


Groeten,

Maarten Landman
 
zet hier effe een voorbeeld zodat we niet te veel hoeven te raden

Ron
 
Inderdaad is dat wat handiger! Hierbij het voorbeeld...

Alvast bedankt voor de moeite!


Maarten
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    17 KB · Weergaven: 22
Nu zou ik graag willen dat excel automatisch de aantal klanten optelt die hebben gereageerd.

Gebruik daar de functie AANTAL voor.
Kies dan voor het bereik kolom B
 
Helemaal Super!! Dat is inderdaad wat ik nodig had. Het was ook wel te vinden achteraf bij HELP maar als je niet weet waar je op moet zoeken is dat erg lastig!
Uiteindelijk heb ik dit gebruikt:

AANTALARG

Bedankt voor de tips en de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan