• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingevulde velden copieren naar ander werkblad (macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Vraag, zie ook bijgevoegd excel sheet.

in tablad "machine planning" wordt de planning gemaakt voor de komende weken.
Stel dat we nu in week 2 zitten, dan maakt de planner de planning voor week 3-4-5

Wat ik nu wil is dat de gerealiseerd productie hier ingevoerd wordt zodra de betreffende week is afgesloten.
Men zou in week 2 dus de gerealiseerde planning van week 1 kunnen invoeren.
dit had ik als volgt in gedachte:
in tabblad "productie gerealiseerd" vult men de gerealiseerd planning in.
-men werkt in 3 groepen per dag, dus je krijg bijvoorbeeld dat iedere groep 16 dozen heeft geproduceerd.
-vervolgens reken ik achter het veld uit (via stamgegevens "data") dat het om bijvoorbeeld 48 (*1000) stuks gaat.
-als de planner de gerealiseerd productie voor de week heeft ingevuld drukt hij op de knop rechts boven "naar planning copieren) (wil ook nog dat hij eerst om waarschuwing vraagt; "weet u zeker dat u de productie wilt overnemen?")

wat er dan moet gebeuren:
-hij copiert het getal 48 naar de juiste dag/juiste machine in tabblad "machine planning". de geplande 250 moet worden overschreven.
(misschien een beveiliging dat hij geen cellen kan overschrijven voorbij de datum van vandaag)

de reden dat ik dit doe, is dat ik namelijk met het huidige excel sheet de voorraad bij hou van het gebruikte aantal dozen. de planning wijkt uiteraard af van de gerealiseerd productie. waardoor het aantal verbruikte dozen ook niet klopt.

als iemand mij zou willen helpen hiermee, gaarne!!

gr, Alex

Bekijk bijlage Planningtest - kopie.xlsx

Ik ben al iets verder:

ik heb nu een vba gemaakt die waardes van blad "gerealiseerde planning" naar tablad "machine planning copieert.
Alleen nou coppieert hij ook de waardes 0 (dus lege cellen mee) en daardoor wijzigd de actuele machine planning ook.

misschien is er iemand die mij kan helpen om de gerealiseerde planning te copieren naar machine planning en dat hij de actuele plannining (dus datum vandaag en verder) niet wijzigd. en het liefst heb ik dan ook dat hij de gecopieerde cellen blokkeerd daarna.

Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'

'
Range("AG4:AQ798").Select
Selection.Copy
Sheets("Machine planning").Select
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-18
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _:=True, Transpose:=False,
ActiveWindow.SmallScroll Down:=144
End Sub

is er misschien iets van een mogelijkheid van skipvalue = "0" of iets dergelijks.

bedankt..

Laatst bewerkt:
Kan je op je werkblad 'Machine planning' het gewenst resultaat eens manueel plaatsen, want ik begrijp in de verste verte niet waar de cijfers moeten komen. (Kan natuurlijk ook aan mij liggen :-( )

ik heb de bijlage de velden ingekleurd met rood en daarboven nog kort wat beschreven.

dit bestand is natuurlijk niet compleet zoals ik het heb, omdat ik het anders niet kan uploaden.
maar uiteindelijk moet ik dus alleen alle getallen die omgerekend zijn in gerealiseerd planning copieren naar machine planning.

probleem is dus dat ik in de cellen een fisieke 0 heb staan. dat moet ie dus niet mee copieren, want dan schrijft ie de planning voor de komende weken over met een 0 of een lege cel.

hopelijk is het een beetje duidelijk, altijd lastig uit leggen als je er zelf midden in zit..

Bekijk bijlage Planningtest - kopie (1).xlsx

Ik ben wel een stukje verder.
ik selecteer nu hetgeen ik heb ingevoerd en plak dat in Machine planning.

MAAR 1 ding nog. hij copieert nu de selectie altijd in 'B5'.
de werkbladen "gerealiseerde planning" en "machine planning" hebben exact dezelfde opmaak.
wat ik nu nog wil is dat hij de selectie op gerealiseerde planning -> kopieert naar dezelfde rij / kolom B in machine planning.

Ik denk dat ik er dan ben. iemand die daar een idee voor heeft.??

dit is de code die ik nu heb:
Sub Productie_overnemen()
'
' Productie_overnemen Macro
'
Selection.Select
Selection.Copy
Sheets("Machine planning").Select
Range("B5").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan