Ingevulde velden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddydordt

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo,

ik heb een formulier waarvan ik het aantal ingevulde velden wil laten tellen, dit gaat dan alleen om de velden van schipper en bemanningsleden.
Die waarden zou dan weergegeven moeten worden bij Aantal.

Mvg Eddydordt

Knipsel.jpg

Wat bedoel je met 'tellen'? Optellen (sommeren) of het aantal ingevulde velden weten

Laatst bewerkt:
Dan moet je een formule maken als:
Code:
IIF([Bemanning1] Is Null;0;1) + IIF([Bemanning2] Is Null;0;1) . + IIF([Bemanning10] Is Null;0;1)
Je bent je er hopelijk wel van bewust dat je tabel als ik het zo zie gruwelijk slecht genormaliseerd is? Zou je wèl normaliseren, dan heb je dit probleem namelijk niet.

Kan ik deze ook normaliseren, als de namen die er in komen te staan steeds verschillen?

Dat is juist de bedoeling van normaliseren :). Daarbij gaat het om het optimalen van de structuur, zodat de inhoud variabel is. Je bent ook gelijk van de huidige beperkingen af (10 bemanningen, 6 walploegen).
In jouw geval zou ik dus in ieder geval een tabel maken voor Bemannningsrecords, die je koppelt aan de huidige tabel (ik zie zo snel niet wat het sleutelveld is van die tabel), en dat geldt uiteraard ook voor het veld Walploeg#. Ook dat zou ik in een gekoppelde tabel zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan