Mijn harddisk blijft bijna 5 minuten ratelen nadat ik voor het eerst de desktop zie. Gedurende het ratelen is de PC super traag.
PC specs: Dell Vostro 410, windows 7 64 bit, quad CPU Q9300 @2,5GHZ, 3 GB intern, 26 GB ruimte vrij
Dit is wat ik al gedaan/gecheked heb
- geen files in start up (checked bovendien in registry en in registry [run once])
- Schijf i/o is 2 MB/sec en meer
- processorgebruik is circa 15%-25%
- geheugengebruik is beperkt (bijna 2 GB vrij)
- pagefile op andere drive (gemanaged door windows)
- geen indexering van de harddisk
- firewall uitgezet
- antivirus uitgezet
- geen conflicten in apparaatbeheer
- geen systeemherstel
- geen backup uit
- ik heb een strakke services instelling met zo min mogelijk op automatic
- Ik heb het programma "codemeter.exe" gedelete omdat die gelinked was aan WmiPrcvSE volgens process explorer.
Ik heb de volgende programma's al gedraaid:
- sfc / scannow
- spybot S&D
- CC cleaner
- Malwarebytes
- online antivirus scanner
Het rare is dat na die 5 minuten het harddiskgebruik bijna helemaal weg is. Als ik dit vergelijk met mijn laptop (die slechts een iets hogere Windows Experience Index heeft) dan klopt er iets echt niet, want mijn laptop is veel sneller gebruiksklaar.
Als ik in broncontrole of Process Monitor kijk dan is het WmiPrvSE die voor het harddisk gebruik zorgt (190.000 file events al de eerste svchost pas 11.000 heeft).
Als ik in safe mode (zonder netwerk opstart), dan heb ik het probleem niet.
Ik zie dat WmiPrcvSE al mijn muziekfolders scant.
Ik zit echt aan de grenzen (en erover) van wat ik weet/kan. Wie heeft er nog goede tips? Reinstall van windows is voor mij niet echt een oplossing.
Heel erg bedankt!
Gijs
PC specs: Dell Vostro 410, windows 7 64 bit, quad CPU Q9300 @2,5GHZ, 3 GB intern, 26 GB ruimte vrij
Dit is wat ik al gedaan/gecheked heb
- geen files in start up (checked bovendien in registry en in registry [run once])
- Schijf i/o is 2 MB/sec en meer
- processorgebruik is circa 15%-25%
- geheugengebruik is beperkt (bijna 2 GB vrij)
- pagefile op andere drive (gemanaged door windows)
- geen indexering van de harddisk
- firewall uitgezet
- antivirus uitgezet
- geen conflicten in apparaatbeheer
- geen systeemherstel
- geen backup uit
- ik heb een strakke services instelling met zo min mogelijk op automatic
- Ik heb het programma "codemeter.exe" gedelete omdat die gelinked was aan WmiPrcvSE volgens process explorer.
Ik heb de volgende programma's al gedraaid:
- sfc / scannow
- spybot S&D
- CC cleaner
- Malwarebytes
- online antivirus scanner
Het rare is dat na die 5 minuten het harddiskgebruik bijna helemaal weg is. Als ik dit vergelijk met mijn laptop (die slechts een iets hogere Windows Experience Index heeft) dan klopt er iets echt niet, want mijn laptop is veel sneller gebruiksklaar.
Als ik in broncontrole of Process Monitor kijk dan is het WmiPrvSE die voor het harddisk gebruik zorgt (190.000 file events al de eerste svchost pas 11.000 heeft).
Als ik in safe mode (zonder netwerk opstart), dan heb ik het probleem niet.
Ik zie dat WmiPrcvSE al mijn muziekfolders scant.
Ik zit echt aan de grenzen (en erover) van wat ik weet/kan. Wie heeft er nog goede tips? Reinstall van windows is voor mij niet echt een oplossing.
Heel erg bedankt!
Gijs