Ingewikkeld: meerdere accounts in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbgiebels

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Beste mensen,

Ik zit met een probleem.
Wij zitten met drie collega's op een afdeling. We hebben allemaal ons eigen e-mailadres, maar we hebben ook een gemeenschappelijke account.

Als wij via outlook een e-mail willen sturen namens die gemeenschappelijke account, dan vullen we in het vakje 'van' het betreffende e-mailadres in. Tot zover geen problemen.

Maar na het versturen komen de e-mails terecht in onze eigen sent-items, dus niet die van het gemeenschappelijke adres.

Is hier iets aan te doen?

Bij voorbaat dank!

Hoi,

Dit los je op door het maken van een z.g. regel.

1. Maak een nieuwe map Verzonden items voor dit account
2. Maak de regel waar geregeld wordt dat indien VAN het account 'gemeenschappelijk' bevat, de mail moet worden verplaatst naar de in 1. gemaakte map.

Dank voor het snelle antwoord.

Nog even het volgende ter verduidelijking:

Onze gemeenschappelijke account heeft (uiteraard) al een sent-items. Kan de regel ook van toepassing worden op die reeds bestaande map sent-items?

Zo ja, zou je me wellicht kunnen uitleggen hoe ik die regel vorm moet geven?

Nogmaals dank!

Twee vragen:

welke versie van outlook
hoe regelen jullie dat dan met mail die naar jullie gemeenschappelijke account gestuurd wordt?

Wij gebruiken outlook 2003.

De e-mails die naar het gemeenschappelijke adres worden gestuurd, worden at random door ons allemaal beantwoord.
Vandaar de noodzaak om onze antwoorden in de gemeenschappelijke sent-items te krijgen.

Ik begrijp dus dat je alle gegeven 'antwoorden' - ongeacht door wie van de drie - bij jullie alle drie in de Sent box komen?
Zo ja, dan is daar geen oplossing voor, anders dan een mailserver

Hoi,

Menu: Extra > Regels en waarschuwingen...
'Nieuwe regel...' aanklikken
Keuzerondje bij 'Beginnen met een lege regel'
'Berichten controleren na het verzenden' aanklikken en Volgende

De rest wijst zich vanzelf

Bijlagen

• Regel.JPG
    Regel.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 67
Vergeef me mijn onkunde, maar ik weet niet welke optie ik na de door jouw beschreven route moet kiezen.

Er staat namelijk nergens iets wat met het vakje 'aan' te maken heeft.

Nog niet gevonden ..... :o ?

Tweede optie aanvinken:

Via naam map-account

en dan onderaan (stap 2) klikken op de wat cryptische omschrijving naam map

en hier vul je de 'algemene' account in

.... etc etc

Aha,

Dan werken jullie dus wél met een mailserver.
Helaas voor alle moeite, maar dan zal je dat via jullie beheerder moeten regelen op de Exchange-server.

Ai, das jammer, onze systeembeheerder is namelijk niet zo'n vlug heerschap als jij.

Hoe dan ook, hartstikke bedankt voor alle suggesties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan