• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkelde ALS formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
38
Hoi hoi,

Ik zit te worstelen met Excel, ben er nog niet heel erg in thuis en nu moet ik een (voor mij) ingewikkelde formule maken. ik hoop dat jullie met kunnen helpen.

Ik heb hier een metingsrapport van laswerk, er zijn 2 soorten metingen nl loop en rij, allereerst moet excel daar dus een keuze tussen maken want ze hebben allebei een afwijkende norm. Dus loop of rij, dan zo ja loop : als de meting <0 is moet er komen te staan Afslijpen, is de meting > 0,78 moet er komen te staan opnieuw, is de waarde daartussen dan is het OK.
Deze formule moet dan ook komen voor rij alleen dan met andere waarde.

Hebben jullie een idee ???

Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt !!!

gr Cynthia
 
Hallo Cynthia,

Bedoel je zoiets als in het bijgevoegde voorbeeld?
 

Bijlagen

  • looprij.xls
    13,5 KB · Weergaven: 33
Cynthia,

In de formule van Thoralf zit, denk ik, een klein foutje.

Formule van Thoralf :

Code:
=ALS(B2="loop";ALS(A2<0;"Afslijpen";ALS([B][COLOR="Red"]B[/COLOR][/B]2>0,78;"Opnieuw";"OK"));ALS(A2<0,25;"afslijpen";ALS([B][COLOR="Red"]B[/COLOR][/B]2>1,18;"opnieuw";"ok")))

De B moeten volgens mij een A zijn.

Code:
=ALS(B2="loop";ALS(A2<0;"Afslijpen";ALS(A2>0,78;"Opnieuw";"OK"));ALS(A2<0,25;"afslijpen";ALS(A2>1,18;"opnieuw";"ok")))

Ongetwijfeld een gevalletje van snel antwoorden en daarbij een typefout maken.:p
 
@ Gerard: Je hebt helemaal gelijk, foutje wat is ontstaan door kopiëren.
 
Super dank je wel, kan ik er dan nog achter zetten dan als het geen loop is maar rij dat we dan de formule krijgen voor rij (is hetzelfde als loop alleen iets anders waarde) Iets met

=ALS(B2="loop";ALS(A2<0;"Afslijpen";ALS(B2>0,78;"Opnieuw";"OK"));ALS(A2<0,25;"afslijpen";ALS(B2>1,18;"opnieuw";"ok")))
of Als(b2="Rij".............................. ????

Alvast super bedankt, als ik dit forum toch niet had ........ :rolleyes:
 
Beste Zouwe


Dit heeft Thoralf al in de formule verwerkt. Het tweede gedeelte van de formule ( heb ik nu vet en rood gemaakt ) is bedoeld om te gebruiken bij 'rij". Dus als in B2 geen "loop" staat gaat de formule er vanuit dat er rij staat.
Als je nu de 0,25 wijzigt in de voor "rij" geldende ondergrens en 1,18 wijzigt in de voor "rij" geldende bovengrens zou het moeten werken.

Code:
=ALS(B2="loop";ALS(A2<0;"Afslijpen";ALS(B2>0,78;"Opnieuw";"OK"));[B][COLOR="red"]ALS(A2<0,25;"afslijpen";ALS(B2>1,18 ;"opnieuw";"ok")[/COLOR][/B]))
 
Super dank je wel, ik ga het volgende week uitproberen op mijn project!! Hastikke bedankt voor jullie hulp!!


gr Cynthia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan