• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkelde code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
168
Ik heb een nieuwe vraag. Ik wil productvoorraden bijhouden aan de hand van uitboekingen.

-----------------Kolom K----------------Kolom L--------------Kolom M----------------------------------Kolom N
Rij 1------------Product a (tekst)------Stuks uit (cijfer)-----Startvoorraad product a (cijfer)--------Actuele voorraad product a (formule)
Rij 2------------Product b (tekst)------Stuks uit (cijfer)
Rij 3------------Product a (tekst)------Stuks uit (cijfer)

De logische code (niet in Excel taal) wordt dan: N1=M1-SOM(Lx ALS(Kx='product a'))

Weet iemand hoe ik dit in Excel code kan realiseren?
 
En nu moeten wij dat overtypen om een oplossing te verzinnen en u dat uit te leggen?
 
Je moet niks. Het is een vraag om hulp voor de code omdat ik er zelf niet uit kom. Dit is toch helpmij.nl?
 
@ Aloneal

Cobbe wil alleen maar zeggen dat als je een klein xls voorbeeld bestandje hier plaats de kans groter is dat we eerder tot een oplossing komen.
 
Aloneal,

De formule die je waarschijnlijk zoekt voor de actuele voorraad is
Code:
=M1-SOM.ALS($K$1:$K$3;"Product A";$L$1:$L$3)

Veel Succes
 
Dankjewel Elsendoorn. Ik waardeer je tip en ga hem meteen uitproberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan