• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ingewikkelde formule nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreinerie

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Hallo ik heb een lastig excel vraagje,(tenminste dat vind ik zelf)

Op sheet 1 (Groeps prestatie sheet) staan tabellen die ik wekelijks vanuit een ander systeem importeer, in deze tabellen staat data per teamlid voor heel het team. In deze sheet komt er wekelijks een nieuwe tabel met data over de voorgaande week bij, zie attachment.

Vervolgens wil ik, in een aparte sheet per team lid, zijn/haar specifieke data zien welke automatisch uit de hoofdsheet moeten worden gehaald. Ik kan uiteraard iedere week per persoon een v-lookup formule gebruiken maar dit kost te veel tijd. Ik zie liever dat de nieuwe data op hoofdsheet automatisch ook op de persoonlijke sheets erachter terecht komen.

Ik heb de volgende formule gebruikt, maar deze werkt niet:
IF(AND('Groeps prestatie'!$A:$A=Piet!$A$1,Piet!$B:$B=Piet!$A$4),VLOOKUP(Piet!$B$3,'Groeps prestatie'!$A:$L,3,FALSE),"Leeg")

Zou mooi zijn als jullie kunnen helpen.

Groeten KathyBekijk bijlage Agent dashboard BBY-vraag online-1.xls

Hi Jean Paul,

Bedankt voor je formule, kun je uitleggen hoe hij in elkaar steekt/werkt.

ik heb de titels van de kolommen gewijzigd naar de echte titels in beide sheets maar ik krijg vervolgens in alle velden #REF te zien.

dag kreinerie

Heb je er een probleem mee dat ik je databank groep prestatie aanpas, je heb daar lege rijen in.
Lege rijen kunnen problemen geven in een databank.

mvg Jean-Paul

Hi Jean Paul, Lege rijen mogen weg, de tabel zelf liever niet aangepast worden, deze komt namelijk wekelijks zo uit ander systeem gerold. (Deze rapportage heb ik weliswaar daarin zelf gebouwd, dus ik zou er minimale wijzigingen in kunnen maken.)

GR Kathy

Dag Kathy

De reden waarom ik dat vraag is, dat ik van je databank een lijst maakt, voordeel is, als je dan data bijvoegd worden je naam bereiken ook aangepast,

Op welke manier komen je nieuwe data uit het systeem gerold

mvg Jean-Paul

Hi Jean Paul,

zoals rij 2 t/m 8, rij 11 t/m rij 17, rij 21 t/m rij 27. deze velden plak ik in excel. Kun je hier wat mee?

GR Kathy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan