• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkelde formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

silentace

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Hallo,

Ik heb mijn financiële overzicht gemaakt in excel. dit is allemaal mooi gelukt. heb onderaan het totaal. Echter wil ik ook zien wat ik nog moet betalen. ik wil in de cellen naast de afzonderlijke bedragen kunnen zetten dat het betaald is en dat dat dan van het totaal wordt afgetrokken. dat kan natuurlijk ook in een aparte cel waarin het restbedrag staat.

wie snapt mijn vraag en wie kan mij helpen. het lijkt mij een ingewikkelde formule maar zal vast niet zo moeilijk zijn.

Alvast bedankt!

Groeten Frank

Tja, nu kunnen wij wel een optie geven als =A1-B1 maar of dit werkt in jouw bestand is dan nog maar de vraag.

Probeer het eens met een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info.

Succes,

Eigenlijk een heel makkelijke:

Code:
Restbedrag = Totaalbedrag-betaald bedrag

Succes, cOBBE

Vxb7

in het begin wil ik dat het restbedrag hetzelfde is als het totaal maar zodra ik betaald zet in de vakjes erachter moet het bedrag dat erbij hoort van het restbedrag worden afgetrokken.

Ik heb dan toch maar een formuletje voor u gemaakt:

Code:
=$C$12-SOMPRODUCT(($D$1:$D$10="betaald")*($C$1:$C$10))

of

Code:
=C12-SOM.ALS(D1:D10;"betaald";C1:C10)

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor de oplossing!! Dit was wat ik zocht. heb dit in het verleden al eens gebruikt maar was het weer vergeten.

TNX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan