wouter2190
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 apr 2010
Beste Forumleden,
Ik ben in excel bezig met een document die bepaalde artikelen opzoekt.
Als eerste heb ik bij blad 2 een lijst gemaakt van de kopjes "Rubriek, Subrubriek, en Artikel"
Deze lijst wordt weergegeven op blad 1 (voor elk kopje is een lijst gemaakt), Hier kun je een rubriek, subrubriek, en artikel aanvinken, vervolgens is er een knop "Zoek artikel(en)" die op zoek gaat naar een document die er bij hoort, en hem vervolgens opent.
De code voor deze knop heb ik als volgt gemaakt:
Echter, het is de bedoeling dat ik niet voor elk document een nieuw stukje code moet schrijven. Ik heb nu een aantal nieuwe cellen erbij gemaakt waar een artikel zgn kan worden toegevoegd, deze heeft de volgende indeling:
Rubriek -> Tekstvak <- hier wordt de gewenste rubriek ingevoerd
Subrubriek -> Tekstvak hier wordt de gewenste subrubriek ingevoerd
Artikel -> Tekstvak <- hier wordt de gewenste rubriek ingevoerd
Locatie -> Hier moet eenvoudig de locatie van het bestand kunnen worden ingevoerd (in de vorm van een pop-up als je vervolgens op het document klikt, wordt de locatie genoteerd in de cel)
Als laatste, is er een knop: Voer artikel in
Het volgende moet nu gebeuren,
De rubriek, subrubriek, artikel, en de locatie die zojuist zijn ingevult moeten nu worden toegevoegd aan de macro (de knop op blad 1, zoek artikel) die geschreven is voor het zoeken van artikel(en). tevens moeten deze onderdelen onder de lijst komen te staan op blad2, omdat uit deze lijst een keus wordt gemaakt bij het zoeken naar artikelen
Hopelijk heb ik het duidelijk vermeld, het document heb ik ook als bijlage meegestuurd.
Wie kan mij op weg helpen?Bekijk bijlage eerste opzet rubrieken.xls
Wouter
Ik ben in excel bezig met een document die bepaalde artikelen opzoekt.
Als eerste heb ik bij blad 2 een lijst gemaakt van de kopjes "Rubriek, Subrubriek, en Artikel"
Deze lijst wordt weergegeven op blad 1 (voor elk kopje is een lijst gemaakt), Hier kun je een rubriek, subrubriek, en artikel aanvinken, vervolgens is er een knop "Zoek artikel(en)" die op zoek gaat naar een document die er bij hoort, en hem vervolgens opent.
De code voor deze knop heb ik als volgt gemaakt:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If Range("C2") = "Geweldsdelicten" And Range("C3") = "Mishandeling" And Range("C4") = "300 en 304 Sr" Then
Set wordapp = CreateObject("word.Application")
wordapp.documents.Open "P:\Mijn Documenten\geweldsdelictenmishandeling.doc"
wordapp.Visible = True
Else: MsgBox "Er zijn geen documenten gevonden"
End If
End Sub
Echter, het is de bedoeling dat ik niet voor elk document een nieuw stukje code moet schrijven. Ik heb nu een aantal nieuwe cellen erbij gemaakt waar een artikel zgn kan worden toegevoegd, deze heeft de volgende indeling:
Rubriek -> Tekstvak <- hier wordt de gewenste rubriek ingevoerd
Subrubriek -> Tekstvak hier wordt de gewenste subrubriek ingevoerd
Artikel -> Tekstvak <- hier wordt de gewenste rubriek ingevoerd
Locatie -> Hier moet eenvoudig de locatie van het bestand kunnen worden ingevoerd (in de vorm van een pop-up als je vervolgens op het document klikt, wordt de locatie genoteerd in de cel)
Als laatste, is er een knop: Voer artikel in
Het volgende moet nu gebeuren,
De rubriek, subrubriek, artikel, en de locatie die zojuist zijn ingevult moeten nu worden toegevoegd aan de macro (de knop op blad 1, zoek artikel) die geschreven is voor het zoeken van artikel(en). tevens moeten deze onderdelen onder de lijst komen te staan op blad2, omdat uit deze lijst een keus wordt gemaakt bij het zoeken naar artikelen
Hopelijk heb ik het duidelijk vermeld, het document heb ik ook als bijlage meegestuurd.
Wie kan mij op weg helpen?Bekijk bijlage eerste opzet rubrieken.xls
Wouter