Inhoud C:drive op nieuw drive zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Koop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
In mijn PC zit een C:\drive (6G-5400rpm) met als slave een cd-romspeler.
Als 2e drive D:\ (13G-7200rpm) met als slave een CDR/RW brander.
Het systeem is schoon en stabiel en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor video/foto bewerking.

Ik wil mijn 2e drive vervangen door een WD 400JB (40G-7200rpm). En de te vervangen 13G-drive voortaan gebruiken als C:\ drive. Mijn oorspronkelijke C:\ 6G-drive komt te vervallen.

Ik dacht te kiezen voor een gemakkelijke oplossing door de inhoud van de C:-drive (met vele upgrades) over te zetten via xcopy (onder DOS: xcopy C:\ *.* D:\ /H/I/C/K/E/Y/S/Q).
In de CMOS staan de betreffende schijven op “auto” (type en mode). Hierna in de PC-kast de kabels IDE 1 en 2 verwisseld. (Als alles goed draait vervang ik de 6G-schijf door de WD-schijf en verwissel ik de CD-romspeler met de brander.

Dit heb ik in het verleden wel eens eerder gedaan met een goede afloop!
Nu echter een foutmelding (vlak voor het aanroepen van windows): “De initialisatie van het VFAT-apparaat is mislukt. Het systeem is gestopt”.

Wat doe ik fout?????? En wie heeft een oplossing.

hier volgt een elchte mededeling voor je. je kan nieuwe partites maken opnieuw formateren enwindows erop zetten een andere mogeijk heid is er niet khad van de week ookeen pc met die foutmedling hier in huis staan en kheb hemook zo opggelost

Zowiezo een aanrader:
TIP 1
Aangezien de nieuwe 40GB schijf het snelste is gebruik deze als master. Maak eventueel een paar partities.

TIP 2
IDE port 1
Master:Harddisk 40GB
Slave Harddisk 13GB

IDE port 2
Master: CD
Slave: CDRW

Dit omdat:
Harddisk 13GB draait waarschijnlijk als U66 of U100
CDROM draait als U33

Harddisk 40GB draait als U100
CDRW draait als U33

U=theoretische snelheid in MB's per seconde. U100 = 100 MB per soconde datatransfer.

De datatransfer snelheid van je IDE poorten pas zich automatisch aan en pakt het LANGZAAMSTE apperaat dat aan de IDE kabel hangt. Dus, als je de CDROM samen met een Harddisk laat draaien op 1 IDE poort zal je Harddisk ook op U33 draaien in plaats van U66 of U100. Dit betekend een groot snelheidsverlies

Verder om een exacte copy te maken van je huidige C schijf, is het aan te raden om een IMAGE te maken van je Harddisk. Deze image kun je dus later weer op (een partitie van) de 40GB schijf zetten.
Goed programma hiervoor is Norton Ghost of Drive Image van Powerquest.

Suc6

PS, zorg el wel voor dat je U66 flatcables hebt voor de HDD's (80 pin's platte kabel)

Laatst bewerkt:
Wat mijn voorganger zegt over de HDD samen Master - slave op een ide heb ik zelf ook en het werkt prima.
Zet altijd de snelste HD als master , dat is de WD 40 Gb
En als aanvullende TIP download bij WD het tooltje DATA-LIFEGUARD , hiermee kan je de nieuwe HD fdisken formatteren , en heeft ook de optie om de hele HD te copieéren naar de nieuwe HD, dan hoef je niet eerst een image te maken met ghost of drive image.

Suc6: speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan