inhoud cartridge BCI-24

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
zal ik het dan maar hier vragen?!
Wat is de inhoud van een kleur en zwart inkt cartridge van het type BCI-24.
Ik heb al heel wat af ge googled maar ik kan het niet van dit type vinden. ook kom ik op 40 google links op dezelfde pagina terecht.
Deze info wil ik graag om even te kunnen kijken wat het scheelt om zon refill inkt bekertje te kopen.

alvast bedankt.

Volgens verschillende refill sites mag er in die cartridges niet meer dan 10 CC.
Dat klopt ook wel redelijk met wat er in gaat. Ik heb de BCI-6 en daar gaat zelfs nog minder in.

Verder ben ik niet ontevreden over zelf bijvullen. In mijn geval is het in ieder geval goedkoper dan het kopen van cartridges.

kijk eens op de patroon zelf ,staat er meestal op doorgaans is het veel voordeliger om zelf te vullen

Groetjes Roger

De kleurencartridge weet ik zo effe niet. De inhoud van de BCI-24B is 8 ml.

op de cartridge zelf staat het niet. Nou zag ik wel dat de patronen van mijn vorige printer, BCI 21, 10.5ml en 15ml bevatten. Deze cartridges zijn misscien 1 mm dunner in de breedte dan de BCI-24 cartridges.
kan ik er dan bijna niet vanuitgaan dat er hetzelfde inzit?

dat van die kleuren 3x5 klopt dan wel
maar die 8 ml is dat dan niet weinig??

wel heb ik alvast berekend dat het sowieso wel scheel.
bedankt dus.

Is ook merkgebonden lijkt mij! Het merk dat ik heb, is 8 ml. Een ander merk die ook compatible is met de BCI-24B is de inhoud 11 ml :)

Als je de cartridges voor de canon goed wilt bijvullen, zorg dan wel dat je én het afsluitklepje bewaard wat erop zat toen je de cartridge kocht, én (als je het lekvrij wilt houden) voor zo'n lijmpistool die van die patronen smelt. Kost bij de Gamma rond de 5 euro.

Bij Canon patronen moet je het gaatje wat je maakt nl weer luchtdicht afsluiten, anders gaat het lekken.

Bij mijn eerste poging liep de inkt die ik erin spoot, er aande onderkant net zo hard weer uit :o

dat zou best kunnen denk ik ja, maar ik heb de orginele cartridges nog. die bij de printer zaten. dus dat zal den wel 11 ml zijn.

je moet toch die naald helemaal erin duwen zodat de inkt van onder naar boven in de spons trekt?? daarom heb je dat afsluitklepje natuurlijk ook nodig buick;)

Bij de cartridges die ik heb spuit je niet in de spons. Het zijn min of meer 2 gescheiden compartimenten. De eigenlijke inkt zit in een tankje en de spons in een tank ernaast. De spons zuigt inderdaad de inkt uit het reservoir, maar dat werkt alleen als het reservoir luchtdicht is afgesloten. Anders loopt de zaak gelijk weer leeg, vooral omdat de verbinding tussen iinktreservoir en spons, onderin zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan