Inhoud cel herhalen bij afprinten volgende pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

CD007

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Zit al enkele tijd op men stoel te draaien met volgend probleem.

Bij het afprinten van een tabel zou het laatste cijfer in de kolom op vorig blad moeten worden herhaald.

Ik hoop dat bijgevoegd voorbeeld duidelijkheid zal scheppen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Taal is lastig; zo is het 'men stoelt', maar 'mijn stoel' en 'afdrukken' of 'printen' maar niet 'afprinten'. :).

Wat je vraag betreft: die is behoorlijk onduidelijk. De reden waarschijnlijk dat niemand zijn vingers er nog aan gebrand heeft. Als ik een Pagina-einde voorbeeld bekijk, dan zie ik namelijk dat op pagina 1 de reeks A1:K47 wordt afgedrukt, en dat levert als laatste getal 9 op en niet 5. Dus waar baseer jij die 5 op?

Afprinten is toch wel een "beetje" standaardtaal geworden dacht ik.
Maar in essentie heb je wel gelijk "afdrukken" is beter...
Al zitten er soms wel in onze taal rare kronkels.

Maar "to the point" :

Inderdaad... bijlage was niet 100 % OK...

Misschien dat er nu iemand (tussen de taallessen door) even de tijd kan vinden. :d

Nieuwe bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Afprinten is toch wel een "beetje" standaardtaal geworden dacht ik.
Niet bij ons... En ik hoor het mijn collega's (gelukkig) ook nooit zeggen :). En dit is naturlijk geen taalkronkel, maar gewoon een taalfout. Printen is Engels, Afdrukken is Nederlands. And never the twain shall meet...
Ik zie overigens weinig verschil met het vorige bestand. Alleen cel D43 is nu leeg, maar het getal 9 blijft de laatste waarde dus die je terug zou willen zien op het volgende blok. Of is er een specifieke reden dat dat volgens jou 5 zou moeten zijn?

Ik dacht dat laatste bijlage wel degelijk correct was, of ben ik nu echt aan het flippen Bekijk bijlage new_test.xlsx :confused:

Het getal 5 (op rij 24, kolom B) moet "afgedrukt" worden aan het begin van het volgende blad (pagina 2).
Het getal 9 (op rij 44, kolom B) moet "afgedrukt" worden aan het begin van het volgende blad (pagina 3).

Ik heb de bijlage iets aangepast.

Dan kunnen er gegevens gewist/overschreven worden ???

Code:
Sub M_snb()
    For j = 21 To 200 Step 20
      Sheet1.Rows(j).PageBreak = xlPageBreakManual
      Sheet1.Cells(j, 4) = Cells(j, 4).End(xlUp).Value
    Next
End Sub

Alvast bedankt voor jullie reacties en interesse.

Maar ik kom er niet uit met je code.
Al heb je me wel gewezen op het probleem van "overschrijven"...

Ik heb getracht om met de nieuwe bijlage het iets meer duidelijker te maken.

Bekijk bijlage test1907.xlsx

Jouw data beginnen in rij 27, de afdruk begint in 1 ?

Bij het afdrukken zou de eerste pagina ook beginnen op rij 27.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan