inhoud cel (variabel) overzetten naar een ander bestand via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Ik ben op zoek naar een code (macro in Excel) waar je van het bronbestand (a) de cellen van de tweede regel over kunt nemen naar een ander bestand (b) dat is voorzien van een sjabloon dat gevuld moet worden vanuit bestand (a). M.a.w. bestand (a) is het bronbestand en de gegevens op de tweede regel zijn niet permanent aanwezig en zijn onderhevig aan veranderingen.

De macro die ik wil bouwen staat in het bronbestand (a) en opent het doelbestand (b) en zet bijv. de inhoud van cel b1 (a) in cel h4 (b). In feite gaat het mij om die ene regel die verantwoordelijk is voor het vullen van de cel in bestand b vanuit bestand a.

Alvast bedankt.

Robert

Helaas dat is niet het antwoord op mijn vraag

Bedankt voor het meedenken.

deze oplossing had ik zelf ook wel bedacht maar de inhoud moet naar een slabloon verplaatst worden i.p.v. dat het een referentie naar een bepaalde cel is. Ik weet wel hoe zo iets moet doen als je van de ene naar de andere werkmap iets wilt verplaatsen, dan werk je met .value.

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben in mijn uitleg ander stuur ik de code wel mee hoe je iets verplaatst van de ene naar de andere werkmap.

alvast bedankt

Code:
 Ik weet wel hoe zo iets moet doen als je van de ene naar de andere werkmap iets wilt verplaatsen, dan werk je met .value.

zelf ben ik niet zo'n VBA kenner, maar als je al weet hoe het normaliter gaat, waarom zou dit dan niet werken met een sjabloon?

Als ik het wist...

Bedankt dat je in ieder geval met mij mee wil denken.

Als ik wist zou ik echt de vraag hier niet lanceren. Het verschil zit in feit dat wanneer de verwijzing naar een ander bestand een andere code behoeft dan wanneer het verwijzing betreft naar een andere werkmap. Ik heb al wat geprobeerd echter werkt dat dus niet, vandaar dat ik de vraag hier heb neergelegd.

Nogmaals bedankt dat je actief mee wilt denken, dat waardeer ik enorm.

Groetjes, Robert

neem je handelingen met de macrorecorder op.

dan kan je zien welke code er wordt gemaakt.

opgelost

Nog bedankt voor het meedenken, ondanks dat het niet het antwoord was ben ik er toch blij mee. Inmiddels heb ik zelf de oplossing gevonden. Door veel te zoeken en uit te proberen is het mij uiteindelijk gelukt.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan