• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud cel verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopvandale

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Voor jullie waarschijnlijk een simpel dingetje, maar mij lukt het maar niet...
Stel in cel a1 kan een getal(in dit geval aantal kg) worden ingevuld. In B1 wordt een getal(in dit geval een bedrag in euro) ingevuld. In c1 heb ik de formule staan:
a1*b1. Dan krijg ik in c1 de notatie van het euro teken met een 0.
Wat ik wil is dat c1 niet zichtbaar is als in 1a en in b1 geen getallen te zien zijn. En wel zichtbaar wordt als er een getal ingevoerd wordt....
Wie kan joop helpen?

mvg

Gebruik de formule:

=als(en(a1<>"";b1<>"");a1*b1;"")

uitleg:

"" wil zeggen "niks"

<>"" wil zeggen "niet gelijk aan niks", ofwel dat er iets staat

He top, zit ik daar nou een uur voor te tobben...
Dan nog een vraagje daaraan gekoppeld. Ik heb nu wat cellen die dus die formule bevatten
=ALS(EN(B30<>"";G30<>"");B30*G30;"")

maar nou wil ik in cel x een aantal van die mogelijke getallen optellen en krijg ik #WAARDE! in cel x te zien. Hier heb je wellicht ook wel oplossing voor?

alvast weer bedankt, grt joop

Dat komt omdat hij "" niet kan optellen, tenzij je de som-formule gebruikt.

Dus A+B geeft #waarde, maar =som(A;B) geeft wel de goede uitkomst (0 als zowel in A als B nog niets staat)

Succes!

Joop,

Je zou dit ook kunnen ondervangen door de formule =ALS(EN(B30<>"";G30<>"");B30*G30;"")

te vervangen door

=ALS(EN(isgetal(B30);isgetal(G30));B30*G30;0) en een voorwaardelijke opmaak op te geven, dat een doorzichtige letterkleur wordt gebruikt als een van beide velden geen getal is (zie bijlagen)

Bijlagen

Hi,

Wijzig de formule in =ALS(EN(B30<>"";G30<>"");B30*G30;0)
Hierdoor komt er in de kolom 0 te staan ipv "", en dan kan je gewoon rekenen met deze cellen.
Dan nog eventjes extra --> opties --> (tabblad weergave) het vinkje weghalen bij Nulwaarden.

Greetz,

Joske

Joske,

Op zich wel een aardige optie, alleen dan zie je nergens meer nul-waarden getoond en misschien wil je ze in bepaalde gevallen in deze sheet wel zien.

Op zich wel een aardige optie, alleen dan zie je nergens meer nul-waarden getoond en misschien wil je ze in bepaalde gevallen in deze sheet wel zien.

Klopt inderdaad, maar meestal is een sheet toch overzichtelijker als er geen nulwaarden te zien zijn ;) .

Nog een extra opmerking:

als je C1:C6 wilt optellen, en er staan "" cellen in, dan kan je dit doen:

=ALS(AANTAL(C1:C6);SOM(C1:C6);"")

Er komt "" als de som van allemaal "" cellen genomen wordt.

Geen 0 die je verbergt met Nulwaarden uitzetten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan