• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud cel wordt niet juist weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
89
Geachte clubleden,

Ik heb een hele simpele vraag voor jullie ( maar voor mij niet anders had ik de oplossing wel gevonden)

Als ik een getal in een cel ingeef, b.v. 4760 , dan wordt dit getal alsvolgt weergegeven: 9,46E-37
Dit was voorheen nooit het geval maar plotseling werkt dit niet meer zoals voorheen.
Waarschijnlijk een instelling in Celeigenschappen???
Maar ik kom er niet echt uit.
Als ik in celeigenschappen de kolom als getal aangeef, dan wordt mijn ingave van 4760 plotseling weergegeven als 0.

Wat doe ik fout of wat moet ik doen om dit te herstellen?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Rob
 
Beste mrpike,

- ga op de cel staan
- rechter muisknop
- celeigenschappen
- ga naar tabblad "getal" (hierin staat de eigenschap van de cel en bij jou staat die op "aangepast")
- kies in plaats daarvan "standaard", "getal" of "tekst".
- druk nu op "ok" en je probleem is opgelost.
 
Beste R3000,
dank voor je hulp.
Ik heb uitgevoerd wat je me aangegeven hebt, en inderdaad stond de waarde op standaard.
Ik heb dit gewijzigd naar Getal en ok gedrukt.
Nu opnieuw geprobeerd waarde van 4760 in te vullen en nu krijg ik alleen een 0 (nul)
Dus het werkt nog steeds niet.
 
Heb je dat op alle files of alleen op 1 specifieke? Zet hier eens een voorbeeld file waar dat gebeurt (ontdaan van alle prive informatie)


Ron
 
Rob,

Ik ondervind geen probleem, maar verbaas me over het getal dat je wilt invullen. Het ligt immers lager dan de beginstand. Heb verder wat nullen uit je bestand gehaald.
 

Bijlagen

  • voorbeeldfile.xls
    42 KB · Weergaven: 19
Beste Rob,
Je hebt gelijk wat betreft het getal, dit moet 9460 zijn ipv 7460, maar het maakt op zich niets uit omdat elk willekeurig getal wat ik invoerde die vreemde notatie gaf.
Zou het dan misschien aan mijn excel kunnen liggen?

gr.Rob
 
Rob,

Dat kan ik hier niet zien. Werkt mijn bijlage wel?
 
Rob,
Welke versie gebruik je en met welk besturingssysteem?
Ik heb dit ook reeds voorgehad. ik werk met office 2010 en Windows 7.
in Uw geval zou ik kolom D selecteren en de eigenschappen op getal zetten.
 
Beste Rob,

Jou bijlage werkt ook niet bij mij, want als ik het getal wat jij hebt ingevuld 9460 vervang door 9760 dan komt er weer een nul te staan.

Plongske: ik werk met Windows Vista en Office 2003 en ik had de gehele kolom ook al op celeigenschappen getal gezet, maar ook dit werkt niet.

Overigens, als ik een gehele nieuwe en lege Excel sheet open dan kan ik hier ook geen getal invoeren, er verschijnt dan weer hetzelfde, exponentweergave.
 
Beste mensen,

Ik heb het probleem opgelost door in de help functie herstel te kiezen.
Hierna is alles weer op de beginwaarde geinitialiseerd en nu werkt het weer.
Het vervelende is alleen dat alle office programma's zijn gereset en ik nu alle mail kwijt ben in Outlook.
Maar dit is een ander probleem waarvoor ik in een ander topic hulp zal vragen om dit te herstellen.

In elk geval bedankt voor zover.

Rob
 
Nochtans bij mij gaat het goed.
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeldfile.xls
    43 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan