• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud cell inlezen en wegschrijven in VBA m.b.v. een sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

chemruz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
2
Help, ik ben al enkele dagen bezig met wat volgens mij redelijk eenvoudig moet zijn. Ik kan echter geen goed voorbeeld vinden van mijn probleem.

Ik wil de inhoud van een cell bv A6 (getal) inlezen in een sub en deze bewerken en het resultaat weg schrijven naar een andere Cell (B,x) waarbij x een tellertje is dat loopt in een een loopje, zodat ook de tussen antwoorden kunnen worden weggeschreven. Ik gebruik excel 2007 en programmeer in VBA. Ik heb het nodig om numeriek een nulpunt te bepalen via bv de bisectie-methode (voor de wiskundigen).

Voor alle helpers alvast hartelijk dank,
 
Volgens mij zijn er handigere formules in excel zelf. Er is zelfs een standaard tool (analysis-toolpak) voor dit soort dingen. Formule erin, -> geef nulpunt, klaar.
Zelfs al wil je zoiets zelf doen, waarom tussenresultaten wegschrijven?

Het is best mogelijk om dit te maken hoor, de code is niet zo moeilijk, je kunt met behulp van:

ActiveSheet.Cells(2,x) schrijven in de x-de cell van lijn 2
 
nog niet opgelost

Beste Wampier,

Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat je een doelzoeker-functie hebt, die het zelfde doet. Het gaat mij om dat ik anderen kan laten zien hoe de methode werkt. Ik wil ook meer numerieke methoden programmeren, maar dan moet ik eerst er achter komen hoe vba een beetje werkt. Wegschrijven lukt mij inmiddels. Inlezen nog niet. Ik heb ook al heel wat handleidingen op het web door gestruind en misschien er overheen gelezen maar nog niet opgelost.
 
Ik wil de inhoud van een cell bv A6 (getal) inlezen in een sub en deze bewerken en het resultaat weg schrijven naar een andere Cell (B,x) waarbij x een tellertje is dat loopt in een een loopje, zodat ook de tussen antwoorden kunnen worden weggeschreven.
- een loopje --> van wat?
- tussenantwoorden --> welke?
Een veel te vage omschrijving om een concreet antwoord te geven.
De inhoud van A6 'inlezen' in een sub? Je kunt toch gewoon range("A6") gebruiken, of A6 toewijzen aan een variable: p = range("A6").value ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan