• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud cellen tellen obv kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janine12

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Goedemorgen,

Voor m'n werk ben ik al even bezig om een schema te maken voor verlofdagen, ziektedagen en overig verlof.
Op zich staat het hele schema, alleen werkte ik voorheen in drie verschillende tabbladen voor de drie verschillende soorten verlof.
Aangezien het handiger is om dit in één overzicht te kunnen zien, wil ik gaan werken met kleur.

Bijvoorbeeld: op dinsdag 23 juni neemt iemand een vrije dag, cel maak ik groen met 8 (uren) er in.
Op woensdag 24 juni neemt iemand een uurtje op voor de dokter, ik maak de cel geel, met 2 (uren) er in.

Aan het einde krijg ik dan drie kolommen, groen, geel en oranje (bijvoorbeeld). Groen is verlof, geel is overig verlof, oranje is ziek.
Als ik dan per persoon bijvoorbeeld T4:KG4 (alle dagen van 2015) selecteer, wil ik graag een dat hij per kleur het aantal uren wat er in staan optelt, zodat ik makkelijk kan zien hoe veel uren iemand vrij, ziek o.i.d. is.

Ik weet dat het mogelijk is en heb al verschillende VBA geprobeerd, maar ik ben hier helemaal niet in thuis, dus krijg het niet voor elkaar. Kan iemand me misschien helpen?

Dag,

Een voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie doet vaak wonderen.
Op het eerste gezicht zou ik denken dat een draaitabel goede mogelijkheden biedt.

Kees

Hoi Kees,

Bedankt voor je voorbeeld.

Helaas is dit niet mogelijk, daar er allerlei andere gegevens nog aan de tabel vast zitten. De opzet moet eigenlijk wel een beetje hetzelfde blijven als dat lukt...

Dat is een goede vraag, maar uit praktijk blijkt dat dit nooit voorkomt.
Indien dit wel voor komt dan kan dit altijd handmatig bijgewerkt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan