inhoud externe schijf overbrengen naar nieuwe computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fantasie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2015
Het lukt mij niet om de inhoud van mijn schijf over te brengen naar de nieuwe computer die op 8.1 draait.
Ik ben niet zo,n ervaren p.c. gebruiker, maar vlgs mij moet het peanuts zijn.
Het geinstalleerde programma "'Elite Unzip"moet mij daarbij helpen,maar het lukt totaal niet..
Graag een oplossing voor mijn probleem!:confused:

@fantasie,
welkom bij de Helpmij.

Helaas zijn wij geen spiritueel georienteerd forum, ic. :

onze glazen bollen zijn momenteel in onderhoud bij de leverancier.
Wij kunnen dus even jouw computer(s) niet zien / niet zien hoe de bestanden precies op die externe schijf zijn weggezet.
Uit je vraagstelling echter zouden we af kúnnen leiden dat ze ingezipt zijn?
Wát lukt er precies niet op welk moment in 'het' proces / wat gebeurt er / of gebeurt er niet en wat deed je dan hetgeen tot een bepaalde melding leidde (of wordt er niets gemeld?) Wordt er wél wat gemeld, dan luidt de vraag : Wat wordt er gemeld?

Laatst bewerkt:
Welke/wat voor bestanden staan er op je HDD die je over wilt zetten naar je nieuwe PC?
Ik lees trouwens niet zo veel goeds over Elite zip.
Lijkt toch iets van Adware of PUP te zijn.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de aandacht voor mijn probleem, en Uw reactie daarop. Ter verduidelijking het volgende:
Als de schijf wordt aangesloten verschijnt er een directory met bestanden en files, dus de inhoud van de schijf.
Moet ik deze simpelweg overbrengen naar de harde schijf van mijn computer, middels kopieeren, nieuwe map, etc.... of moet er eerst iets anders gebeuren, unzippen of z.i.d. Momenteel verschijnen er geen meldingen, en om het simpel te houden geloof ik dat alles gewoon goed werkt, maar mijn kennis schiet te kort.Mijn zoons namen dit steeds voor hun rekening en thans wordt ik zelf geacht dit te kunnen. Dit helpforum is voor mij dus ideaal, reden waarom ik aanneem dat het me eigen zal kunnen worden.

Met kopiëren en plakken moet dat gewoon lukken hoor.
Wanneer het niet gezipt op je externe HDD staat hoef je het ook niet te unzippen.

Groeten Marcel

O.K. Ik zal het eens proberen Marcel, dank je wel!

Fantasie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan