inhoud formulier naar txtfile

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Is het mogelijk om een formulier in html te verzenden naar een text-file?
De bedoeling is dat als je op de submitbutton klikt, dat er van de inhoud van het formulier automatisch een textfile gecreeerd wordt zonder dat er gebruikt gemaakt wordt van een emailadres.
(texfile mag op eigen pc staan in bijvoorbeeld een mapje "files")
Lukt dit en wat moet ik hiervoor doen? (Hopelijk geen cgi-script want daar ken ik niks van).

Alvast dank

Met PHP kun je de inhoud van een formulier wegschrijven naar een txt-bestand dat op de server staat. Dat is niet zo moeilijk. Je hebt er basiskennis van PHP voor nodig (en PHP moet uiteraard geinstalleerd zijn op de webserver). Misschien is het ook wel mogelijk om steeds een nieuw txt bestand aan te maken (ik ben zelf een PHP beginner, dit heb ik nooit gedaan).

Uitleg over PHP is o.a te vinden op w3schools. Met een PHP beginnersgids zou het ook moeten lukken.

Met PHP kun je de inhoud van een formulier wegschrijven naar een txt-bestand dat op de server staat. Dat is niet zo moeilijk. Je hebt er basiskennis van PHP voor nodig (en PHP moet uiteraard geinstalleerd zijn op de webserver). Misschien is het ook wel mogelijk om steeds een nieuw txt bestand aan te maken (ik ben zelf een PHP beginner, dit heb ik nooit gedaan).

Uitleg over PHP is o.a te vinden op w3schools. Met een PHP beginnersgids zou het ook moeten lukken.

Van PHP ken ik momenteel niks. Html lukt al wat en ben nu begonnen met wat Javascript te leren.
Ik denk ook niet dat PHP geinstalleerd is op de server maar dat zou ik moeten navragen.
Met simpele html zal het niet lukken zekerst?
Toch al bedankt voor de php-tip.

nee, html (hypertext markup language) maakt text alleen 'mooi', maar doet zelf verder weinig. PHP is denk ik de makkelijkste oplossing.

Laatst bewerkt:
nee, html (hypertext markup language) maakt text alleen 'mooi', maar doet zelf verder weinig. PHP is denk ik de makkelijkste oplossing.

Zo had ik het nog niet bekeken. Met Html kun je dus eigenlijk niet zoveel.
Ik heb even navraag gedaan en vrees dat php niet zal gaan.

Toch alvast bedankt voor de reacties.

nou, 'niet zoveel' is niet echt een goede beschrijving... Het is eerder dat HTML geen script-taal is, zoals php. The right tool for the right job, zoals dat heet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan