inhoud mappen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Ik heb duizenden foto's in honderden mappen staan. Ik wil de foto's allemaal in 1 map zetten. Moet ik dan elke map openen - foto's knippen en in de nieuwe map plakken of bestaat hier een andere manier voor ?

Ik zou even geen tip hebben om het op een andere manier te doen. Ik heb wel een ander tip om niet "knippen" te gebruiken, maar "kopieren". Als er tijdens het verplaatsen iets fout gaat en je gebruikt knippen, ben je het kwijt. Met kopieren behou je het orgineel nog.

Gebruik de ingebouwde zoek-functie om je te helpen.

Wat je kunt doen is het volgende:

Stel dat alle mappen onder 1 map staan, in dit voorbeeld:
D:\Afbeeldingen

Wat je dan kunt doen is een nieuwe map maken, bijv. D:\Plaatjes. Open die lege map..
Open daarnaast de map D:\Afbeeldingen, kiezen voor Zoeken, niets invullen, en op Zoeken drukken. Zet wel even in de opties aan dat submappen onderzocht moeten worden, als dat al niet het geval was.

Alle bestanden die niet uit systeemmappen komen komen dan in beeld. Klik op 1 van de gevonden bestanden, druk [Ctrl]a van alles selecteren, klik [Ctrl]x van knippen, klik op de map D:\Plaatjes, en druk [Ctrl]v van plakken.

Als het goed is staan dan alle zichtbare bestanden verplaatst naar D:\Plaatjes.

Wil je (zoals in de tip van Crash) veiligheidshalve alleen kopien maken, voor het geval er bestandsnaamconflicten zijn etc., gebruik dan [Ctrl]c ipv. [Ctrl]x in de instructie hierboven.

Is alles succesvol over en je hebt kopieren gebruikt, ga dan weer terug naar de map D:\Afbeeldingen (waar nog steeds de resultaten van de zoek-opdracht moeten staan), doe weer [Ctrl]a en druk op [Del] om ze via de Prullenbak te verwijderen of [Shift][Del] om ze direct definitief te verwijderen.
Natuurlijk alleen [Shift][Del] gebruiken als je zeker bent dat de bestanden goed over zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik die knop zoeken vinden ? domme vraag misschien. En hoe kan ik weten dat alle foto's gevonden zijn ?

Je kunt ook gewoon [Ctrl]f doen als dat Verkenner-venster openstaat, van Find

Succes,

Tijs.

Ik begrijp het niet goed. Als ik de map Afbeeldingen open waarin die 100-en submappen staan open kan ik niet op zoeken drukken zonder iets in te vullen.

Ok, vul dan in als bestandsnaam: *.*
Dan zoek je naar alle bestanden, hetgeen hetzelfde zou moeten werken als je niets invult bij bestandsnaam, maar dat werkt bij jou op de een of andere vage manier blijkbaar niet.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan