• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud meerdere cellen in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Berichten
135
Hallo allen

Ik probeer de gegevens (cijfers) uit meerdere cellen per rij in 1 cel te krijgen maar zonder succes. Zodat we kunnen zien welk product in welke tanks geladen is. Bv product A B of C in welke tanks en dan per product de tanks bv A in P 1 en 5 aangeven als P 1,5 enz. Ik heb een excel bestand bijgevoegd van hoever ik ben en wat ik wil. Ik ben niet erg goed met excel en zoek veel op internet maar de oplossing voor dit kon ik niet vinden, hopelijk hier meer geluk.

M vr gr
GijsBekijk bijlage 302739
 
Hoe je die P of S bepaalt weet ik niet.
Code:
="P"&TEKST.COMBINEREN(",";1;J3:O3)
 

Bijlagen

  • Tanks op lijn.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 29
Hallo Cobbe

Ik ben er mee bezig geweest bij combineer tekst herkende hij combineer niet heb daarom SAMENVOEGEN gevonden en dat werkt alleen komma van lege cellen worden ook meegenomen wat niet de bedoeling is en bij andere formule geen tussen cellen. Ben bezig om lege cellen over te slaan met ;""; ertussen maar geeft fout meldingen.

M vr gr
GijsBekijk bijlage 302751
 
Tekst.combineren is een functie vanaf xl2016 evenals Tekst.samenv

Heb een oplossing uitgewerkt in het bestand, wellicht helpt dit je verder.
 

Bijlagen

  • Tanks op lijn(cobbe).xlsb
    17,3 KB · Weergaven: 41
Code:
=SUBSTITUTE(TRIM(CONCATENATE("P"&" ";J3;" ";K3;" ";L3;" ";M3;" ";N3;" ";O3));" ";",")
Probeer het hier eens mee
 
We zijn er uit

Geachte Heren

Het was een gepuzzel maar ik ben er zover uit, de oplossing was zoeken en nog niet helemaal zoals ik het zou willen op een spatie na. Zie bijlage. Maar met de aangeboden oplossingen ben ik er uitgekomen. Mijn dank gaat uit naar Cobbe en Popipipo en hoop dat ze voor de spatie nog een tip hebben. Dan kan ik het afsluiten.

M v gr
Gijs



Je bent nooit te oud om iets te leren


Bekijk bijlage 302817
 
Vrij eenvoudig:
Code:
="P"& " "&SUBSTITUTE(TRIM(CONCATENATE(J4;" ";K4;" ";L4;" ";M4;" ";N4;" ";O4));" ";",")
 
Is gelukt alleen kom er achter dat als er geen product C is De P of S wel zichtbaar blijft.
En Popipipo uw tip voor spatie werkt, was ook met die "P" " "& maar op verkeerde plaatsen nl in formule
Mijn dank
 
Code:
=if(count(j4:o4)=0;"";"p"&" "&substitute(trim(concatenate(j4;" ";k4;" ";l4;" ";m4;" ";n4;" ";o4));" ";","))
 
Tekst.combineren is een functie vanaf xl2016 evenals Tekst.samenv

Heb een oplossing uitgewerkt in het bestand, wellicht helpt dit je verder.

Op https://goo.gl/XhVcKf ergens in het midden staat een voorbeeld als zou deze functie op te roepen zijn uit de functie lijst.
Zowel tekst.samenv() als tekst.combineren() komen niet voor in mijn Excel 2016, die bij check for updates aangeeft dat ik de laatste versie gebruik.

Ik heb hier
Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen
Versie 1707 build 8326.2096
29-08-2017

Bij mij staat in de lijst (categorie=alles)
TAN
TANH
TEKEN
TEKST
TEKST.SAMENVOEGEN
TIJD
TIJDWAARDE

Bij jullie?

thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan