• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud meerdere cellen kopiëren naar 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbouhuijs

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Merge the contents of multiple cells into one cell

Deze functie =(A3&", "&B3) laat geen selectie van meerdere cellen (bijv.A3:A12)
toe.
Dit is precies wat ik wil.

Kan dat op een andere manier wel ?

Zie op mijn site, dan kies je voor Excel, dan VBA-code, dan "Cellen samenvoegen".

Wigi

Dag Wim,

Zie op mijn site, dan kies je voor Excel, dan VBA-code, dan "Cellen samenvoegen".

Wigi

Ivm stringente beveiligingen schijnt de enige manier om dit vga-bestand
te ontvangen het te emailen naar mijn privé account te zijn.

Zou je zo vriendelijk willen zijn ? dbouhuijs@yahoo.co.uk

Dag Wim,

Wigi

Ivm stringente beveiligingen schijnt de enige manier om dit vga-bestand
te ontvangen het te emailen naar mijn privé account te zijn.

Zou je zo vriendelijk willen zijn ? dbouhuijs@yahoo.co.uk

Dat heb ik al geprobeerd, maar de mail komt gewoon terug :evil:

Ook al is (uiteraard...:thumb: ) Wigi's oplossing weer erg mooi... Maar dan vind ik het toch leuk :o om een oplossing (functie) te tonen die ik een hele poos geleden geschreven had (en nog steeds gebruik). Misschien heeft iemand er nog iets aan....:D
Code:
Function MaakString(sString As Range) As String
Dim sSamen As String

For Each r In sString
        If IsEmpty(r) Then GoTo hier
        sSamen = sSamen & r.Value & ","
hier:
    Next r

MaakString = Left(sSamen, Len(sSamen) - 1)

End Function

Je zet deze code ergens in een module van je sheet waar je 'm nodig hebt (ik heb 'm persoonlijk in m'n Personal.xls) en roept 'm aan met (in dit voorbeeld met range A1:A10, maar je mag uiteraard je eigen range kiezen) =MaakString(A1:A10) Het resultaat is dan een komma gescheiden samengevoegde regel.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Weer niet gelukt. De foutmelding heb ik via Printscreen in een Word bestand geplakt, maar gezipt is dit nog te groot om hier bij te hangen.

Ehhhh.... als dat mailen allemaal niet lukt... (zonder me trouwens op te willen dringen:) ) Maar wat is er mis met MIJN oplossing? (zie een paar posts hierboven) Dit doet volgens mij precies hetgene wat gezocht wordt.

Groet, Leo

Hoi Leo

Ik heb het niet uitegest, maar ik *denk* dat mijn methode merkelijk sneller gaat zijn door de arrays die ik gebuikte en de Join functie. Voor weinig cellen gaat het weinig uitmaken natuurlijk.

Ook komt de samengevoegde tekst bij mij ook in het klembord en het direct ven,ster in VBA. Al heeft niet iedereen dit nodig natuurlijk. Dan is een functie wel handig. ;)

Kortom, beide kunnen en hebben voor- en nadelen.

Wigi

Beveiliging eindelijk verwijderd door de systeembeheerder na goedkeuring management
en het werkt :thumb: dank !

Dan mag de vraag nog op opgelost komen aub.

Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan