Inhoud nieuwe partitie verdwenen !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goedenavond,
heb de zoekfunctie gebruikt, maar niets gevonden, wat op mijn probleem van toepassing is.
Ik draai onder win-xp-prof en heb twee partities van mijn harde schijf met PQ -Partition Magic v.8 samen willen voegen!
Ik kon volgen dat het tot ongeveer 90% goed ging via de voortgangsbalk , daarna trad er een fout op (Fehler 132) en sloot PQ af; win-xp startte weer opnieuw op, echter............................
de partities zijn WEL samengevoegd, alleen zijn alle bestanden VERDWENEN van beide oude partities, XP zegt dat deze nieuwe partitie geformateerd moet worden.
In PM v8 staat hij als nieuwe partitie normaal aangegeven, alleen staat er geen systeemtype NTFS achter, zoals bij de andere partities en is dit blank gelaten, daarom natuurlijk ook de opdracht om deze partitie te formateren, dit doe ik echter nog niet, want ik hoop in dit forum antwoord te krijgen, op welke manier ik toch mijn gegevens terug kan halen!!!
groetjes
Pierre

Redelijk kansloos, alleen een professioneel kan er nog gegevens afhalen tegen een kostenplaatje. Ik heb zelf ooit eens een partitie verplaatst in Windows met PM wat ook niet goed ging. Met 'recovery' software was er nog niets te vinden van de data...

Caveman,
dank voor je reaktie, niet zo,n opwekkend bericht voor het slapen gaan, alleen had ik er al een vermoeden van,.....................maar ik wacht toch nog even af, ik ben al zo vaak geholpen in dit Board, terwijl ik dacht, dat het verloren was.
Echter jij hebt precies hetzelfde meegemaakt, zonder resultaat....................
IK BLIJF NOG EVEN OPTIMISTIES !!
Welterusten
gr.
Pierre

UITGESCHAKELD !!!

Elisa,
helaas neen, heb ik op het hele systeem uitgeschakeld!!!
Ik ben nu niet meer zo optimisties!!!!
gr
Pierre

Hartstikke bedankt voor de reakties !!!

Sigma,
ik zal het proberen, alleen mijn partities zijn met NTFS systemen geformatteerd en dit staat op de site, dus voor mij niet van toepassing:

Vindt stations ook automatisch wanneer de boot-sector of de FAT gewist of beschadigd werd. (functioneert niet bij NTFS-systemen)

Crash,
ja dat zal wel, ik kijk in het vervolg wel uit om geen recente backups te maken, alleen als het kalf enz.......

Caveman,
had ik uitgeschakeld, zoials je gelezen hebt, maar ik geef de moed nog niet op, heb mijn computer niet meer aangeraakt, omdat ik niets wil beschadigen, totdat ik zeker weet, dat het hopeloos is.
Ik werk nu op de laptop.

Hartstikke bedankt voor jullie reakties
mvg
Pierre

Yes--Yes -Yes, gedeeltelijk gelukt !!!!!

Goedenavond,
Yes--Yes---Yes
het is mij gedeeltelijk gelukt, om mijn verdwenen files terug te halen van mijn harde schijf,welke door PQ-foutcode 132 waren verdwenen.
Ik heb dus sindsdien mijn oude schijf niet meer gebruikt, heb hem afgekoppeld en een nieuwe schijf erbij geplaatst, daarop windows-xp-prof geinstalleerd en gecontroleerd of alles naar behoren werkte, daarna de oude schijf weer aangekoppeld (spanning gegeven) en opnieuw opgestart.
Tenminste dat wilde ik, want ik kreeg nogal gauw het lichtblauwe scherm van CHMDSK, terwijl het hele scherm vol kwam te staan met:

cijfers/letters bezig met herstellen van zwevend bestand cijfers/letters naar mapbestand cijfers/letters

aan de rechtse kant van mijn scherm zag ik maar de helft van de laatste cijfers/letters, na een kwartier zag ik geen veranderingen meer en heb ik de computer geforceerd opgestart, omdat ik dacht dat hij vast zat, echter.....................hij begon weer met CHMDSK en het scherm kwam weer vol te staan, ik ben toen maar weggegaan, omdat ik toch niets anders kon doen, na een uur stond het scherm nog vol en zag ik geen voortgang, weer geforceerd opgestart, maar CHMDSK begon weer en even later zag ik rechts enkele cijfers veranderen, daarna weer geen beweging, na een half uur was mijn computer echter normaal opgestart en had ik een nieuwe partitie van 100GB (de beide oude partities waren ieder 50 GB) en ik had alle files van de eerste partitie weer op die 100GB staan, jammer genoeg niet de andere partitie, want die was belangrijker voor mij.
Het blijkt, dat de computer steeds aan het herstellen was, alleen zag ik de aller rechtse veranderingen niet op mijn scherm, het leek wel alsof mijn scherm te klein was, dus twee keer geforceerd opstaren was niet nodig geweest, omdat hij gewoon aan het werk was.
groetjes
Pierre

Pierre27, hoe is het inmiddels?
Heb je er nog verder beweging in gekregen?

Yes-Yes-Yes, ALLES TERUG !!!

Goedenavond Allen,

Elisa, ja het resultaat is boven mijn verwachting,
hier ben ik weer terug met een verheugend resultaat.
Ik bemerkte het gisterenavond al, maar ondanks verschillende pogingen kreeg ik dit bericht (wat je nu ziet) verstuurd, iedere keer was het fatal 30 seconds en kon ik weer opnieuw beginnen!!!!

De verloren tweede partitie stond als file in de teruggevonden samengevoegde partitie, zoals gisteren beschreven, met alle gegevens nog daarin, met andere woorden,

IK BEN GEEN ENKEL GEGEVEN/PROGRAMMA KWIJT!!!!

Probleem volledig opgelost.
groetjes
pierre

Mooi zo!!! Het is wel normaal dat wanneer je 2 partities mergt PM de opgegeven partitie als map in de grotere zet. Het geluk is gewoon dat je ondanks al die gekke toestanden het je toch lukte de boel boven water te krijgen.
Jij zult je wel heeeeeeeeel prettig voelen :D

Nog even een aanvulling !!!

Hallo,
even nog een aanvulling, wat ik vandaag pas heb ontdekt in PQ PM v.8, omdat ik die opgestart had om mijn partities te bekijken, welke bij welke harddisk hoorden ???
Van de oude harddisk was 7.8 Gb niet geformateerd (unzugeordned, ...............ik heb nl. de duitse PM v.8)), met andere woorden, hing er loos bij, zonder actief/ingedeeld te zijn
Heb er een nieuwe partitie van gemaakt en daarna samengevoegd met de naastvolgende, dus nu heb ik alles weer als vanouds.
Er is toch wel het een en ander gebeurt op mijn oude schijf, zoals je ziet.
groetjes
Pierre:p

Unallocated krijg je vaak als PM onderweg problemen tegenkwam of errors. Hij heeft dan net niet kunnen mergen of drive-letter aanwijzen.
Machtig programma vind je niet? Mijn verkenner ziet er een stuk beter uit sinds ik PM heb.
Blij dat alles goed af liep.
Weer een groen vinkje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan