Inhoud subformulier bepalen door keuzelijst hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik ben alweer een tijdje uit access en sommige dingen verwateren dan een beetje.

Ik heb een formulier met hierop een keuzelijst. In dit formulier zit(ten) subformulier(en). Afhankelijk van de waarde in de keuzelijst wil ik de gegevens op het subformulier filteren.

iemand een idee?

Door middel in het ontwerp vam het formulier het subformulier te selecteren, Hierbij kies je bij hoofd en sub velden die velden die uiteraard gekoppeld dienen te worden. Zie bijlage.

JJ

Bijlagen

• koppel.jpg
    koppel.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 188
hoi jaminon

leuk dat je reageert.

Ikke niet begrijp... :-)

ik heb een bijlage bijgevoegd veld 1 in het hoofdformulier (dit bestaat alleen uit een keuzelijst) is gekoppeld aan veld 1 in het subformulier.

nu wil ik de lijstpijl gebruiken en vervolgens moet de inhoud van het subformulier zich aanpassen aan de gegevens uit het hoofdformulier. (veld 1 dus)

mischien wordt het door de bijlage duidelijker

groet rotrax

Bijlagen

Nee niet helemaal. maar je bent wel een heel end in de buurt. het geheel is ietsjes complexer (zie bijlage)

Bijlagen

Hierbij het aangepast bestandje. De structuur van de opbouw is niet optimaal, maar het werkt.

De tabel met jaargang en klas kun je onder een tabel onderbrengen, maakt het geheel overzichtelijker en makkelijker te onderhouden.

jj

Bedankt voor je reactie maar waar is het bestandje nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan