Inhoud tekstbestand opsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Een tekstbestand bevat verschillende verslagen die afgesloten worden met <END>. Ik zou nu van dit tekstbestand verschillende tekstbestanden willen aanmaken met de individuele verslagen.
Iemand een idee hoe ik dit het best aanpak?

1. Lees het volledige bestand in
2. Met een lus zoek je de (lijn) posities van de je eindtag. Deze eindtags kan je dan als sleutel van,naar gebruiken om via stringsearches (System.String) een bepaald aantal regels te gaan opslaan in een aparte string die dan je enkel document voorsteld.

succes

Ja ik dacht ook om regel per regel te werken.
Maar er is dus niks om bijvoorbeeld een grote tekst te gaan opsplitsen zoals je bij een string doet via delimiters?

Je kan de volledige tekst als 1 string beschouwen en dan kan je dat concept^ daar zonder problemen op toepassen.

Concept van een split uitvoeren met delimiter <END>?
Denk je dat dit zou lukken? Ik heb dit in principe enkel nog maar toegepast op één regel, niet een volledig tekstbestand.

Waarom niet? Het concept op zich is scalable en kan perfect op grote bestanden toegepast worden. Enkel de kwaliteit van de implentatie bepaalt de kwaliteit van het concept.

Je kan bijvoorbeeld in plaats van regel per regel te processen gewoon blijven inlezen tot aan je tag.

Ik weet niet als we in elkaars golflengte zitten :).

Je hebt de onderstaande mogelijkheid die een array zal aanmaken van alle verslagen. Ik weet niet echt indien dit mogelijk is.

Dim strSplittedLine() As String
strSplittedLine = Split(<<volledige tekst van het bestand>>, "<END>")

Wat jij bedoeld is gewoon lijn per lijn inlezen en toevoegen aan een nieuwe string en wanneer de tag <END> op de lijn overgaan op een andere string. Hoe bewaar je dan de enters?

Het lukt toch met de split methode.
die "\n" werkt niet hoor. Maar dat is ook al gefixt.
THX !

"\n" is de universele notatie voor New Line maar dat kan verschillen van taal tot taal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan