Inhoud tonen van memo veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemiddag,

Ik heb een overzicht met records in een doorlopend formulier. In het overzicht is 1 veld een zgn. memoveld.
Bij sommige records is het memoveld niet gevuld, bij sommige slechts een paar woorden, en bij andere records is een heel epistel ingevuld.
Is het mogelijk om in het overzicht met de muis op dit memoveld te gaan staan en dat dan automatisch een soort popup scherm tevoorschijn komt met de inhoud van het memoveld. De grootte van het popup scherm moet dan bijv. afhangen van de inhoud van het memoveld.
Met de optie Knopinfo kan ik volgens mij alleen voorgedefinieerde tekst invullen, waarbij deze tekst bij alle records vermeld wordt. Er wordt dan niet gekeken naar inhoud van het veld.

Ik kan het ook wel oplossen met bijv. dubbelklikken in het veld en dan een nieuwe pop-up formulier openen, maar dit overzicht is voor meeste gebruikers read-only en dan werkt dubbelklikken niet. Alleen als je bepaalde machtigingen hebt zijn de velden in het overzicht bewerkbaar

mvg
John

Speelt je vraag nog? Of heb je het al opgelost met een popup formulier (de enige mogelijkheid volgens mij)? Het openen van een extra formulier kan overigens met een muisactie (MouseMove of MouseDown) of (dubbel)klikken, dat mag niet uitmaken.
Je kunt een tekstveld overigens ook met <Shift>+<F2> openen in het zoomvenster, maar dat is niet in grootte aan te passen. Overigens is dat deel van jouw wens (grootte van formulier aanpassen aan inhoud) ook alleen met VBA te regelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan