• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van 1 kolom (text + num) splitsen over 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloispetie

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Excel Vraagje: Inhoud 1 kolom opsplitsen in 2 kolommen

Ik heb een file doorgekregen waarin er in 1 kolom zowel tekstinhoud als numerieke inhoud staat. De numerieke inhoud zijn telkens 8 tekens lang. Nu zou ik die numerieke inhoud graag afsplitsen en in een aparte kolom zetten. Aangezien de file vrij lang is zou ik dit liever niet allemaal manueel doen. Kan iemand mij helpen?

Bijkomende moeilijkheid: voor de numerieke velden staan altijd een aantal spaties. Het aantal spaties is niet altijd gelijk. In bijlage zit een voorbeeldje.

Heel erg bedankt

Bijlagen

• excel probl.jpg
    excel probl.jpg
    29 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Een Excelvoorbeeld, dus geen plaatje, zou het vinden van een oplossing nog makkelijker maken. Niettemin, kijk even naar de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hmmm... Numeriek ALTIJD 8 tekens en ALTIJD vooraan? Dan zou ik zeggen (menu) Data > Tekst naar Kolommen. Daarna netjes de wizard volgen!

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan