• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud van cel kopiëren tijdens een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

minexcomp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
In mijn sheet heb ik knoppen die gelinkt zijn aan een macro. Telkens ik op deze knop klik wordt er een getalletje bijgevoegd.

Sub Count()
mycount = Range("B2") + 1
Range("B2") = mycount
End Sub

Graag zou ik willen dat de inhoud van deze cel gekopieerd wordt naar een andere cel. Dit kan ik doen door gebruik te maken van de volgende formule:

CELL("contents";B2))

Mijn doel is nu dat de inhoud van de cel (B2 in dit geval) gekopieerd wordt tijdens elke maand en aan het einde van elke maand gereset wordt op nul. Concreet: tijdens de maand maart wordt de inhoud van cel B2 gekopieerd naar cel D1, tijdens de maand april wordt de inhoud van cel B2 gekopieerd naar cel D2,... enzoverder. Zoals hierboven gezegd, aan het einde van de maand dient de inhoud van B2 gereset op nul te worden.

Van VB ken ik bitterweinig maar wil altijd wel bijleren. :-)

Dank voor de hulp.

Hallo,

Code:
Sub Count()
mycount = Range("B2") + 1
Range("B2") = mycount
End Sub
Het is een goede gewoonte om variabelen te declareren. Dus:
Code:
Dim mycount as Integer

Je heeft mycount eigenlijk niet nodig en dus kun je het ook als volgt neerzetten.
Code:
Sub Count()
Range("B2") = Range("B2") + 1
End Sub

Voor het bepalen van de laatste dag van de maand.
Code:
If DateValue(Now)  = DateSerial(Year(Now()), Month(Now()) + 1, 0) Then
    ActiveSheet.Range("B2") = ""
End If

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste,

Dank voor het antwoord, ik heb ondertussen wat zitten proberen, maar het lukt me niet zo.

Dus mijn bedoeling is: Knop gelinkt aan macro. Wanneer er op de knop geklikt wordt telt het automatisch in de de cel B2. Eens de maand voorbij is wordt die waarde terug op nul gezet.
vb: in januari is er 50 maal geklikt geweest op de knop. De inhoud staat in B2. Deze moet wel altijd blijven staan voor later grafieken te kunnen trekken. Maar in februari is er 60 maal geklikt. Die 50 en 60 moet onthouden blijven.
Dus in B2 komt 50 in januari, de maand is over, de teller wordt terug op nul gezet, februari begint en de inhoud komt dan in B3 te staan. enzo verder.
Wat ik ervan gemaakt had was nadat je me gereplyed had:

Code:
Sub Count()
Range("B2") = Range("B2") + 1

If DateValue(Now) = DateSerial(Year(Now()), Month(Now()) + 1, 0) Then
    ActiveSheet.Range("B2") = ""
End If
End Sub

Doch wordt er niet gereset als de maand voorbij is.

Dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Keep it simple ;)

Code:
Sub Count()
Range("B" & 1 + Month(Date)).Value = Range("B" & 1 + Month(Date)).Value + 1
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan