Inhoud van checkboxjes en tekstveld kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sfinxie

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Beste lezer,

Ik heb weer een probleempje.
Op een eerste tabblad, 'Invoergegevens', kunnen diverse gegevens worden ingevuld, onder andere m.b.v. checkboxen en het invullen van een tekstbox.
Als de gebruiker klaar is met invullen kan op een knop, "Bewaren", geklikt worden waardoor alles gekopieerd wordt naar het tweede tabblad, 'Blanco'. Hier wordt dan de zogenaamde "bewaarversie" gegenereerd, die vervolgens onder de naam van cel B3 bewaart/gemaakt wordt.

Dit werkt allemaal goed, maar er is een probleempje. De ingevulde gegevens van de checkboxen (de 'vinkjes') en het tekstveld worden niet mee gekopieerd. De checkboxen en het tekstveld zelf dus wel, maar de inhoud niet.

Iemand enig idee of dit wel mogelijk is en zo ja, hoe?
Mocht dit nu lukken dan zou een logische vervolgvraag zijn: kan ik ook een knop maken waarmee ik het op het Invoerblad in één klap weer alle ingevulde gegevens kan wissen?

In de bijlage het volledige bestand:

Bijlagen

Wissen kan redelijk eenvoudig met een macro. Je kunt ook eventueel een formulier gebruiken voor het geheel, dan heb je geen twee bladen meer nodig.

Je kopieert de selectievakjes ook niet, je maakt steeds nieuwe aan. Als je een blad wilt kopieëren, dan moet je er voor zorgen dat er in de onderliggende cellen wel wat te kopiëren staat. De selectievakjes moeten dus in de cel wegschrijven. Dan hoef je de selectievakjes verder ook niet mee te kopieëren.

Laatst bewerkt:
Een formulier is geen optie, gezien de excelkennis van de mensen die er mee moeten gaan werken.
Wissen via een macro krijg ik niet voor elkaar, simpelweg omdat mijn kennis te kort schiet.
De code zoals ik die in de bijlage gebruik heb ik afgeleid van een eerder bestand waarvoor ik hier al eens hulp had gevraagd. Die heb ik dus ook niet zelf verzonnen.

@Octafish: En hoe zorg ik er voor dat de selectievakjes in de cel wegschrijven? En geldt dit ook voor het tekstvak?

Rechtsklikken op een selectievakje, <Besturingselement opmaken>, <Koppeling met cel> klikken en de juiste cel aanwijzen of intypen. Bij een selectievakje krijg je de waarden WAAR of ONWAAR als uitkomst, en daar heb je niet veel aan vermoed ik. Wat ik meestal doe, is de opmaak van de gekoppelde cellen aanpassen, en een x laten zien als de waarde waar is, en niks als de waarde Onwaar is.

Dat heb ik al geprobeerd. Daarmee wordt inderdaad de waarde van de cel gekopieerd, WAAR of ONWAAR, maar niet het vinkje.

Dat zei ik ook. Een vinkje als zodanig bestaat natuurlijk ook niet, en kan derhalve nooit in een cel worden gezet. Al kun je een vinkje simuleren door een symbool in de cel te zetten. Maar vergeet het vinkje :)

Het merkwaardige vind ik dan dat als ik de boel selecteer en vervolgens met Ctrl-C, en Ctrl-V de boel kopieer en plak de vinkjes wel gewoon mee gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan