• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van een cel kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuriyama

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Ik een bestand (vakantieplanner).
Daar wil ik het (de cellen) met weekend (zaterdag en zondag) een kleur geven.
Hoe moet ik dat doen?

Als je dan toch een bestand hebt, waarom voeg je dat dan niet bij je vraag, dat maakt de beantwoording een stuk makkelijker en gerichter.

Maar goed, stel dat je in kolom A datums hebt en je wilt op de regels met een weekeinde de kolommen A t/m F geel kleuren,
selecteer dan kolom A t/m F, ga naar voorwaardelijke opmaak, nieuwe regel, formule
=EN(($A1<>"");1=REST(WEEKDAG($A1);6))
Maak op, opvulling, geel.

Ik zou graag een bestand meesturen.
Maar het bestand is te groot!!
Ook na ZIPPEN IS HET TE GROET.

en nu?

Dank je Ad,
Bijna goed.

Het gaat mij alleen om de regels waar zaterdag en zondag voorkomen.
Dus niet helemaal naar beneden.

Zie printscreen!za-zo.png

Dank je Ad,
Ik ga het bestuderen en kijken wat ik er meer mee kan doen.
Ik ga die "nieuwe regel doortrekken op mijn originele bestand.

Nogmaals bedankt.

Hallo Ad,

Mag ik je nog 1 ding vragen.

Als ik het bestand open op welke dag dan ook wil ik dat de dag van vandaag in Cel E5 en E6 komt te staan.

Beste kuriyama,

Het is niet de bedoeling een tweede vraag te starten in hetzelfde topic :)
Daarbij komt dat u dezelfde vraag al gesteld heeft op het forum en wel hier.

Ik zou u dan ook vriendelijk willen verzoeken daar verder te gaan en deze op opgelost te zetten als het antwoord van Ad Becude de oplossing was :)

Prettige dag nog verder en succes met de andere vraag :thumb:

Beste kuriyama,

Het is niet de bedoeling een tweede vraag te starten in hetzelfde topic :)
Daarbij komt dat u dezelfde vraag al gesteld heeft op het forum en wel hier.

Beste Rick,

Waarom mag je geen tweede vraag stellen in dezelfde post.
De vraag in de link die je meestuurt is overigens een geheel andere vraag.

Beste Harry,

In de voorwaarden van Helpmij.nl is die regel opgenomen:
  • Plaats een bericht altijd maar 1 keer op de site.
  • 'Breek niet in' in andermans vraag, heeft u een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.
De combinatie van deze 2 is precies wat hier gebeurt, en werkt beter in 2 verschillende vragen. Op die manier is het ook voor toekomstige gebruikers makkelijker een antwoord op een soortgelijke vraag te kunnen vinden. (aangezien de titel gebruikt wordt bij het zoeken, niet de volledige inhoud van het topic).

Dat de vraag totaal anders was dacht ik eerst ook, echter staat in post #10 exact de vraag die , heel toevallig, in dit topic ook op nr 10 staat.

Mocht ik het mis hebben, stuur dan even een berichtje via de mail optie (op mijn profielnaam klikken -> e-mail sturen) en dan zal ik de situatie nog eens bekijken en opslitsen in twee vragen :D

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken en nog een fijne avond / nacht :thumb:

Laatst bewerkt:
Is onderweg, idem een fijne nacht gewenst Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan