Inhoud van een pagina opvragen in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Ik ben bezig met een zoeksysteem waarbij je in je zoekopdracht de locatie van het product of de dienst die je zoekt op kunt geven. Hetzelfde idee als marktplaats (zoeken binnen een straal vanaf een postcode). Nu wil ik gaan werken met een tabel in mijn database die een postcode associeert met een latitude en een longtitude. Er is wel zo'n database te koop bij www.postcode.nl, maar die kost €2000,- en dat is me een beetje te duur.

Nu heb ik een pagina gevonden: http://www.blinfotec.org/loadstone-gps/geocoder/index.php
waar je door middel van het ingeven van de postcode de geografische coordinaten krijgt. Om voor 5300 postcodes die gegevens over te gaan typen, dat is me te veel werk. Nu dacht ik dat ik PHP dat wel automatisch kon laten doen.

Dan wil ik graag door PHP een pagina laten genereren met een form met daarin de invulvelden automatisch ingevuld en gesubmit. Dan zou ik de opgevraagde pagina willen inladen in PHP om de latitude en longtitude eruit te filteren.

Ik denk dat het niet mogelijk is om het met GET te doen. Dat zou makkelijker zijn in combinatie met fopen().

Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Of heeft iemand nog een lijst met postcodes en bijbehorende coordinaten?
 
Ik heb inmiddels via de Google Maps API alle geografische data opgevraagd en in de database gezet. Iemand belang bij een tabel met

postcode - woonplaats - latitude - longtitude

??

Mail dan ff naar booyerik@hotmail.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan