Hallo Forumleden.
Ik ben bezig met een excel-sheet te maken waarin ik een aantal textboxen en checkboxen heb verwerkt.
Het probleem waar ik nu tegen aanloop is als volgt:
Ik heb een combobox1 waarin er 2 keuzes te maken zijn: A en B
afhankelijk van de keuze in combox1 moet er een waarde in textbox2 komen:
A -> 1, B -> 2,
maar achter textbox2 staat ook een checkbox, waarmee ik graag de waarden van textbox2 vrij wil laten invullen.
Kortom, als de checkbox is uitgeschakeld moet de waarde in box2 gelocked zijn en afhankelijk van de waarde in box1, tenzij de checkbox staat aangevinkt, dan mag ie geunlocked zijn en mag de gebruiker zelf een waarde invullen.
Zelf zat ik te denken aan een code als:
...maar dat dekt niet geheel de lading. Ik ben ook al op zoek geweest op t net, maar kan niet echt een oplossing vinden.
Misschien dat er hier iemand is die wel een oplossing heeft ??? Alvast bedankt dan.
Ik ben bezig met een excel-sheet te maken waarin ik een aantal textboxen en checkboxen heb verwerkt.
Het probleem waar ik nu tegen aanloop is als volgt:
Ik heb een combobox1 waarin er 2 keuzes te maken zijn: A en B
afhankelijk van de keuze in combox1 moet er een waarde in textbox2 komen:
A -> 1, B -> 2,
maar achter textbox2 staat ook een checkbox, waarmee ik graag de waarden van textbox2 vrij wil laten invullen.
Kortom, als de checkbox is uitgeschakeld moet de waarde in box2 gelocked zijn en afhankelijk van de waarde in box1, tenzij de checkbox staat aangevinkt, dan mag ie geunlocked zijn en mag de gebruiker zelf een waarde invullen.
Zelf zat ik te denken aan een code als:
Code:
Private Sub TextBox2_Change()
If Range("AD8") = False Then
TextBox2.Enabled = True
TextBox2.Locked = True
Else
If Range("AD8") = True Then
TextBox2.Enabled = True
TextBox2.Locked = False
End If
End If
End Sub
...maar dat dekt niet geheel de lading. Ik ben ook al op zoek geweest op t net, maar kan niet echt een oplossing vinden.
Misschien dat er hier iemand is die wel een oplossing heeft ??? Alvast bedankt dan.
Laatst bewerkt: